Sådan prikker dansk modeportal hul på det kinesiske marked
PROFILJOBS
Magasin søger Flagship Store Sales Manager med stærk ledelses- og retail erfaring
FranchiseMatch søger butikschef og indehaver til Sjölin Jylland: Succesfuldt koncept med stærk vækst!
SVÆRT VED AT SKAFFE RETAILKANDIDATER? Få dit jobopslag her til kun 1995,-
Det første skridt ind på det kinesiske marked bliver taget i morgen, lyder meldingen fra dansk modeportal.
Modeportalen Miinto har Kina som næste stop på vækstrejsen.
Fredag åbner Miinto en digital flagskibsbutik på kinesiske JD.com, som samler en lang række modebutikker under samme paraply og når ud til svimlende 500 millioner brugere.
- Der er flere grunde til at vælge JD Worldwide som vores startpunkt i Kina, siger Konrad Kierklo, adm. direktør for Miinto.
- Men den vigtigste årsag er, at JD Worldwide er højt betroet af de kinesiske forbrugere, og at de sikrer, at kun autentiske produkter bliver solgt på platformen, og det er meget vigtigt for os, siger han.
Miinto er en salgskanal på nettet for en lang række selvstændige butikker, mærker og designere fordelt på flere europæiske markeder.
I det seneste årsregnskab oplevede Miinto en vækst på godt 48 procent, som sendte toplinjen forbi en milliard kroner for første gang siden opstarten i 2009. Indgangen på det kinesiske marked skal få kurverne til at stige endnu mere.
- Jo længere vi er i Kina, jo bedre kommer til at forstå de kinesiske forbrugere, så vi kan udvikle vores tilbud til at passe til kundernes præferencer, siger Konrad Kierklo.
LÆS OGSÅ: Imponeret Holch Povlsen har udset sig endnu en modeportal
Flere detailnyheder | Gå til forsiden |
Relaterede nyheder
Afstemning
Seneste nyheder
Medejer af butikskæde trækker sig fra politisk ordførerskab
Et af verdens mest kendte mærker åbner flagskibsbutik i København
Erhvervsmand fra øverste hylde bliver en del af Coop
Lavpriskæde ramt af konkurs efter rod i regnskaberne
Storsælgende koncern satser på shoppingcentre og nethandel
Sportmaster er solgt videre til en ejer med ekspansiv agenda
Et bud på fremtidens indkøbskurv bliver nu testet i Netto
Historisk måling: Danske forbrugere er helt nede i kulkælderen
Seneste cases og nyheder fra RetailDirect
Seneste afstemninger
Hvad er din forventning til omsætningen i hele 2022 sammenlignet med (de åbne måneder af) 2021?
(Primært fysisk butik) Hvordan endte julesalget efter Black Friday sammenlignet med 2020?
Hvordan endte Black Friday/Black Week salgsmæssigt sammenlignet med 2020?
Hvordan tror du Black Friday ender i 2021 sammenlignet med sidste år?
Mest læste nyheder
Seneste nyheder
Medejer af butikskæde trækker sig fra politisk ordførerskab
Et af verdens mest kendte mærker åbner flagskibsbutik i København
Erhvervsmand fra øverste hylde bliver en del af Coop
Lavpriskæde ramt af konkurs efter rod i regnskaberne
Storsælgende koncern satser på shoppingcentre og nethandel
Seneste blogindlæg
Detailsektoren går forrest i kampen for mere bæredygtige emballager
3 relevante pandemi learnings for din virksomhed
5 content marketing trends du skal holde øje med i 2022
Tendens viser: Handel fra mobile enheder overgår laptops
TikTok baner vejen for nye marketing strategier - Lær trenden at kende