Tilmeld detailnyheder     Tip en ven om detailfolk     Cookies     Sitemap     RSS

"Den fysiske butiks største trussel!"

- Michael Friis Møller, Retailrådgiver – Meng & Company
L�s bloggen her

Sådan prikker dansk modeportal hul på det kinesiske marked

Foto: Mikkel Lauman



Thursday den 11 November 2021 kl. 11:53 af: Kristian Holgersen

Det første skridt ind på det kinesiske marked bliver taget i morgen, lyder meldingen fra dansk modeportal.

Modeportalen Miinto har Kina som næste stop på vækstrejsen.

Fredag åbner Miinto en digital flagskibsbutik på kinesiske JD.com, som samler en lang række modebutikker under samme paraply og når ud til svimlende 500 millioner brugere.

- Der er flere grunde til at vælge JD Worldwide som vores startpunkt i Kina, siger Konrad Kierklo, adm. direktør for Miinto.

- Men den vigtigste årsag er, at JD Worldwide er højt betroet af de kinesiske forbrugere, og at de sikrer, at kun autentiske produkter bliver solgt på platformen, og det er meget vigtigt for os, siger han.

Miinto er en salgskanal på nettet for en lang række selvstændige butikker, mærker og designere fordelt på flere europæiske markeder.

I det seneste årsregnskab oplevede Miinto en vækst på godt 48 procent, som sendte toplinjen forbi en milliard kroner for første gang siden opstarten i 2009. Indgangen på det kinesiske marked skal få kurverne til at stige endnu mere.

- Jo længere vi er i Kina, jo bedre kommer til at forstå de kinesiske forbrugere, så vi kan udvikle vores tilbud til at passe til kundernes præferencer, siger Konrad Kierklo.

LÆS OGSÅ: Imponeret Holch Povlsen har udset sig endnu en modeportal



Flere detailnyheder Gå til forsiden




Daglig nyhedsmail:



Del artiklen:


Seneste cases og nyheder fra RetailDirect







Seneste jobs



detailfolk.dk | A.P Møllers Allé 9B | DK-2791 Dragør | Tlf.: 32 94 20 27 | CVR: 34735832




Tilmeld nyhedsbrev

Få detailnyheder direkte i din indbakke

Tilmeld dig den gratis daglige nyhedsmail og hold dig opdateret om branchen

Fornavn
 
Efternavn
 
 
 
TILMELD