Sådan er den danske forbruger anno 2015
En ekspert giver her et bud på den komplekse forbruger anno 2015.
Beskrivelsen af den danske forbruger anno 2015 stikker i mange retninger.
Det siger ekspert i forbruger- og detailtrends ved Retail Institute Scandinavia, Mette Skovgaard Frich, til Finans.dk.
De er både krisetrætte og krisbevidste, bruger ikke løs af pengene, men lader sig samtidig gerne friste af slagtilbud. De er forkælede, forvirrede, usikre og bedrevidende på én og samme tid, fortæller Mette Skovgaard Frich til Finans.dk. Det er altsammen noget, der kan tilskrives de mange nye strømninger og digitale muligheder, som dagens detailhandel byder på.
Hun giver samtidig en række eksempler på, hvilke tendenser som detailhandlen kan og vil gøre brug af i fremtiden for at indfange de værdifulde kunder. Det gælder blandt andet crowdsourcing, hvor forbrugerne deltager aktivt i at definere og bestemme sortimentet gennem blandt andet afstemninger. Også custumization, hvor forbrugerne kan tilpasse et produkt efter egne præferencer, vil blive større i 2015. Endnu en trend, der også vil blive større i 2015, er oplevelsesbaseret detailhandel, hvor de fysiske butikker gør noget ekstra ud af at levere sanselige oplevelser, som de konkurrende netbaserede butikker ikke kan levere i samme grad.
LÆS OGSÅ: Ekspert: Sådan skaber du vindende forbrugeroplevelser
Læs hele artiklen på Finans.dkFlere detailnyheder | Gå til forsiden |
Afstemning
Seneste nyheder
Herretøjsmærke i vækst har haft det bedste år nogensinde
Lidl Danmark får hjælp af international brandingekspert
Harald Nyborg har åbnet butik på central adresse i København
Maj bliver kaldt en skuffende måned for dansk nethandel
Stimen af overskud er slået ned hos meget omtalt iværksætter
Magasin bruger millioner på at fremtidssikre de fysiske forretninger
Tidligere Tiger-topchef stopper hos designhus
Dansk gigant rider på en bølge af fremgang
Seneste cases og nyheder fra RetailDirect
Seneste afstemninger
(Primært arbejdsgiver) Er den nye overenskomst fonuftig?
Hvordan endte julesalget 2022? (Primært specialhandel)
Hvordan endte Black Friday/Black Week salgsmæssigt sammenlignet med 2021? (Primært specialhandel)
Hvordan tror du Black Friday salget ender i år sammenlignet med sidste år? (primært specialhandel)
Mest læste nyheder
Seneste nyheder
Herretøjsmærke i vækst har haft det bedste år nogensinde
Lidl Danmark får hjælp af international brandingekspert
Harald Nyborg har åbnet butik på central adresse i København
Maj bliver kaldt en skuffende måned for dansk nethandel
Stimen af overskud er slået ned hos meget omtalt iværksætter
Seneste blogindlæg
Whistleblowerloven i detailbranchen: Har du fået helt styr på din whistleblowerordning?
Detailsektoren går forrest i kampen for mere bæredygtige emballager
3 relevante pandemi learnings for din virksomhed
5 content marketing trends du skal holde øje med i 2022
Tendens viser: Handel fra mobile enheder overgår laptops