Tilmeld detailnyheder     Tip en ven om detailfolk     Cookies     Sitemap     RSS

"Har du prøvet social selling i din butik eller som digital strategi?"

- Peter Skjold Mogensen, Lektor - Cph Business
L�s bloggen her

Salgsrekorder i butikkerne baner vejen for historisk vækst

Foto: PR



WHITEAWAY GROUP A/S

Omsætning
2019/20: 2.427.213
2018/19: 2.118.294
2017/18: 2.120.249*

EBIT
2019/20: 83.199
2018/19: 27.440
2017/18: -39.775*

Årets resultat
2019/20: 61.199
2018/19: 11.008
2017/18: -42.061*

*Årsregnskab opgjort efter andre principper.

Kilde: WhiteAway Group A/S

Tuesday den 6 April 2021 kl. 06:00 af: Kristian Holgersen

Hvidevarekoncernen Whiteaway, der har Anders Holch Povlsen som hovedaktionær, jubler over et usædvanligt godt årsregnskab.

Forretningen kører som smurt. Sådan lyder status fra hvidevarekoncernen Whiteaway Group, der blandt andet står bag den landsdækkende Skousen-kæde og netbutikken Whiteaway.

Sidste år lykkedes det Whiteaway Group at vende et stort millionunderskud til et mindre plus på bundlinjen - og i det seneste årsregnskab fortsætter væksten i et hidtil uhørt tempo.

I perioden 1. november 2019 til 31. oktober 2020 har hvidevarekoncernen opnået et samlet resultat på godt 61 millioner kroner efter skat, mens toplinjen når et historisk niveau på 2,4 milliarder kroner.

En af forklaringerne på væksten skal findes i de 62 butikker i franchisekæden Skousen, lyder det fra Whiteaway Group. På trods af coronakrisen har de sat rekorder for omsætningen.

- Når vi som kæde flere gange formår at sætte omsætningsrekord uden for den klassiske Black Friday-måned, så vidner det om, at vi har landets bedste købmænd hos os, siger kædedirektør for Skousen, John Rosenløwe.

- Vores lokale franchisetagere knokler hver dag og har i perioder med nedlukning eller restriktioner udnyttet hver time til at iværksætte nye tiltag som rådgivning via video og telefon, eller investeret i nyt butiksinventar for at skabe endnu bedre butiksoplevelser.

Kunderne har blandt andet vist ekstra stor interesse for espressomaskiner og vinkøleskabe, og det skyldes nok, at folk har sig mere i hjemmet i 2020, lyder vurderingen fra kædedirektøren.

Flere ben styrker forretningen

Mens salget til private forbrugere har overgået forventningerne i både Danmark og på det svenske marked, hvor Whiteaway Group står bag brandet Tretti, så har hvidevarekoncernen også fundet vej til erhvervskunderne.

Det nye forretningsben trækker gevaldigt op i årsregnskabet.

- Sidste år gik vi ind på det professionelle B2B-marked med fokus på store nationale kunder i Danmark. Vi har set en betydelig vækst ved at tilbyde skræddersyede løsninger til B2B-segmentet og klaret os over forventningerne, fremgår det af årsrapporten fra Whiteaway Group.

Fordi årsrapporten stopper ved indgangen til november 2020, er der ingen spor af nedlukningen, som trådte i kraft ved juletid. Men Whiteaway Group går alligevel efter endnu mere vækst i den næste årsrapport:

- Vi ser et fortsat fokus på produkter i og omkring husholdningen og forventer en høj efterspørgsel på vores produkter i det kommende år. Vi estimerer en omsætningsvækst på mindst 10 procent og en tilsvarende forbedring af det forventede resultat, fremgår det af årsrapporten.

Bestseller-ejer Anders Holch Povlsen er hovedaktionær i Whiteaway Group.

LÆS OGSÅ: Holch Povlsen fortsætter med at tabe på to store investeringer



Flere detailnyheder Gå til forsiden




Daglig nyhedsmail:



Del artiklen:


Seneste cases og nyheder fra RetailDirect







Seneste jobs



detailfolk.dk | A.P Møllers Allé 9B | DK-2791 Dragør | Tlf.: 32 94 20 27 | CVR: 34735832




Tilmeld nyhedsbrev

Få detailnyheder direkte i din indbakke

Tilmeld dig den gratis daglige nyhedsmail og hold dig opdateret om branchen

Fornavn
 
Efternavn
 
 
 
TILMELD