Fremtidens store salgskanal har fået Holch Povlsen til lommerne
Troen på konceptet bag live shopping har fået Anders Holch Povlsen til at investere millioner i et mindre selskab.
Gennem investeringsselskabet Brightfolk har Anders Holch Povlsen netop overtaget 10 procent af den svenske virksomhed Bambuser for omkring 230 millioner danske kroner. Det skriver Børsen mandag.
Trods sin forholdsvis lille størrelse har Bambuser vakt Anders Holch Povlsens interesse, fordi virksomheden har udviklet en platform til broadcasting af live shopping.
- Vi tror, at liveshopping både for mange kunder og for mange virksomheder vil være en foretrukken model at købe henholdsvis sælge digitalt på, lyder det fra Lise Kaae i en kommentar til Børsen. Hun er adm. direktør Lise Kaae, Heartland, som er moderselskab for Brightfolk og hele Bestseller.
Anders Holch Povlsen kender allerede Bambusers platform. Tidligere på året kunne den svenske virksomhed nemlig offentliggøre en aftale om at stå for live shopping i de to Bestseller-mærker Name It og Vero Moda.
Gennem coronakrisen har mange butikker haft gode erfaringer med live shopping, som gør det muligt at sælge varer til brugerne gennem direkte udsendelser på de sociale medier. Konceptet minder altså i høj grad om tv-shop.
LÆS OGSÅ: Netbutik taber millioner: Men Holch Povlsen har en plan
Læs hele artiklen på BørsenFlere detailnyheder | Gå til forsiden |
Relaterede nyheder
Afstemning
Seneste nyheder
Netbutik køber virksomhed kendt fra DR-program
Kaffebutik bliver til en lille kæde
Danske stormagasiner satser på eksklusivt genbrug
Elev fra Matas løber med førstepladsen ved Fagprøveprisen
Ruller nyt smileymærke ud i landets butikker
Se de tre stærke prismodtagere ved årets Danish Retail Award
Fastholder mål om 40-50 butikker på dansk grund
Overtager ejerskab af møbelkæde for 1 krone
Seneste cases og nyheder fra RetailDirect
Seneste afstemninger
(Primært specialhandel) Hvordan er salget gået i første kvartal af 2023?
(Primært arbejdsgiver) Er den nye overenskomst fonuftig?
Hvordan endte julesalget 2022? (Primært specialhandel)
Hvordan endte Black Friday/Black Week salgsmæssigt sammenlignet med 2021? (Primært specialhandel)
Mest læste nyheder
Seneste nyheder
Seneste blogindlæg
Whistleblowerloven i detailbranchen: Har du fået helt styr på din whistleblowerordning?
Detailsektoren går forrest i kampen for mere bæredygtige emballager
3 relevante pandemi learnings for din virksomhed
5 content marketing trends du skal holde øje med i 2022
Tendens viser: Handel fra mobile enheder overgår laptops