Hvidevarekoncern går markant frem
Firmaet, der sælger hårde hvidevarer, er kendt for sine skøre reklamer. De ser ud til at have båret frugt, viser nyt regnskab.
Det går rigtig godt for Skousen Online Service. Det viser det seneste regnskab. Firmaet er blandt andet kendt for sine lettere utraditionelle tv- og banner-reklamer, hvor den tidligere direktør, Jonas Dørken, sættes i en række skøre situationer.
Skousen Online Service sælger hvidevarer mv. til selskabets franchisetagere, som er de fysiske Skousen-butikker, samt til slutbrugerne på internettet.
Det seneste regnskab for 2016/2017 viser, at selskabets bruttofortjeneste ender på 9,4 millioner kroner. Det er en markant fremgang fra året før, hvor bruttofortjenesten landede på 5 millioner kroner. Årets resultat efter skat er da også gået betydeligt frem fra 924.000 kroner til 4,3 millioner kroner. Skousen offentliggører ikke sin omsætning.
- Selskabet har udvidet forretningsomfanget yderligere i årets løb med en betydelig omsætningsfremgang til følge. Årets resultat anses for tilfredsstillende, skriver ledelsen i beretningen.
Jonas Dørken var tidligere direktør for firmaet. I dag er det dog Majken Gisselbæk Pape som leder Skousen, der er ejet af Whiteaway Group.
Flere detailnyheder | Gå til forsiden |
Afstemning
Seneste nyheder
Ny udvikling i nethandlen: - Det gør ondt i hjertet
Salling Group lover kunderne priskrig
Pessimismen breder sig igen blandt forbrugerne
Faldende efterspørgsel bliver enden for særlig netbutik
Direktør stopper hos kendt tøjmærke
Lars Larsen Group sætter Ilva-direktør fra bestillingen
Måling: Danskerne holder på pengene
Louis Nielsen: Aftaler i shoppingcentre bremser ekspansion
Seneste cases og nyheder fra RetailDirect
Seneste afstemninger
(Primært specialhandel) Hvordan er salget gået i første kvartal af 2023?
(Primært arbejdsgiver) Er den nye overenskomst fonuftig?
Hvordan endte julesalget 2022? (Primært specialhandel)
Hvordan endte Black Friday/Black Week salgsmæssigt sammenlignet med 2021? (Primært specialhandel)
Mest læste nyheder
Seneste nyheder
Seneste blogindlæg
Whistleblowerloven i detailbranchen: Har du fået helt styr på din whistleblowerordning?
Detailsektoren går forrest i kampen for mere bæredygtige emballager
3 relevante pandemi learnings for din virksomhed
5 content marketing trends du skal holde øje med i 2022
Tendens viser: Handel fra mobile enheder overgår laptops