Rema 1000 øger satsningen på danske produkter med ny aftale
En ambition om at lade danske varer fylde mere i sortimentet har fået Rema 1000 til at indgå et nyt partnerskab.
Flere dansk-producerede varer på hylderne. Det er en hjørnesten i den jord-til-bord-strategi, som Rema 1000 lige nu følger herhjemme.
Dagligvarekæden har netop indgået et partnerskab med biavlervirksomheden DanHonay, så kunderne fremover kan købe honning, som både er produceret og tapet i Danmark.
- I Rema 1000 arbejder vi efter discount med holdning, som blandt andet betyder, at vi har fokus på danske kvalitetsprodukter. Derfor er vi meget glade for samarbejdet med DanHoney, som gør det muligt for vores kunder at købe dansk kvalitetshonning fra danske bier, siger kategorichef og indkøber i Rema 1000, Christina Burgsø Martens.
DanHoney består af fire selvstændige biavlere på Vestsjælland, hvor de hver passer deres egne bistader, mens bearbejdningen af honningen foregår på et fælles produktions- og tappeanlæg.
- Størstedelen af den honning, som sælges i Danmark, er udenlandsk, siger Keld Brandstrup. Han er adm. direktør for DanHoney.
- Det betyder blandt andet, at danske biavlere har svært ved at afsætte deres honning, hvilket resulterer i overproduktion – og i yderste konsekvens, at flere biavlere må lukke deres forretning. Det er en skam. Især fordi de danske honningbier bidrager til bestøvning i den danske natur af for eksempel kløver, raps, blomster, frugttræer og bærbuske, siger Keld Brandstrup.
Rema 1000 har 357 butikker i Danmark.
Flere detailnyheder | Gå til forsiden |
Afstemning
Seneste nyheder
Netbutik køber virksomhed kendt fra DR-program
Kaffebutik bliver til en lille kæde
Danske stormagasiner satser på eksklusivt genbrug
Elev fra Matas løber med førstepladsen ved Fagprøveprisen
Ruller nyt smileymærke ud i landets butikker
Se de tre stærke prismodtagere ved årets Danish Retail Award
Fastholder mål om 40-50 butikker på dansk grund
Overtager ejerskab af møbelkæde for 1 krone
Seneste afstemninger
(Primært specialhandel) Hvordan er salget gået i første kvartal af 2023?
(Primært arbejdsgiver) Er den nye overenskomst fonuftig?
Hvordan endte julesalget 2022? (Primært specialhandel)
Hvordan endte Black Friday/Black Week salgsmæssigt sammenlignet med 2021? (Primært specialhandel)
Mest læste nyheder
Seneste nyheder
Seneste blogindlæg
Har coronakrisen givet varig opblomstring til bymidterne eller blot kunstigt åndedræt?
”Grøn” markedsføring er blevet et brandvarmt emne
Stop skævvridningen og vis erhvervssind: Udskyd udbetalingen af feriepenge og hjælp flere brancher!
Længere reklamationsret giver ikke mere holdbare produkter
Kære erhvervsminister: her er 5 grunde til at din argumentation om tilladt non-food salg i supermarkeder ikke holder en meter