Tilmeld detailnyheder     Tip en ven om detailfolk     Cookies     Sitemap     RSS

"Har du prøvet social selling i din butik eller som digital strategi?"

- Peter Skjold Mogensen, Lektor - Cph Business
L�s bloggen her

Profil Optik presset til massiv mio-investering





Tuesday den 6 September 2016 kl. 09:45 - Kilde: Børsen

Hård konkurrence fra netbutikkerne betyder, at Profil Optik investerer massivt i nyt butikskoncept.

Profil Optik har valgt at investere et trecifret millionbeløb i kædens 143 butikker. Det skriver Børsen. 

- Det er en massiv investering. Vi mener det alvorligt og hiver alt inventar ned og genbruger kun lys og gulv. I butikken skal man opleve noget, som er bedre end det, man oplever online. Ellers er forbrugeren jo iskold, siger administrerende direktør Pia Huusfeldt til Børsen.

Hun forklarer, at grunden til den store investering skal findes i det pres, der kommer fra nethandlen. Derfor vil Profil Optik fremover også fokusere mere på at levere den helt rigtige service til kunderne, når de kommer ned i butikken.

Profil Optik er et af den svenske virksomhed Synsams datterselskaber. Synsam er ejet af kapitalfonden CVC, som ejede Matas, inden kæden blev børsnoteret. Den danske del af forretningen omsætter for godt 650 millioner kroner om året.

LÆS OGSÅ: Optikerkæde skaber Facebook-succes med butiksåbninger

Læs hele artiklen på Børsen


Flere detailnyheder Gå til forsiden




Daglig nyhedsmail:



Del artiklen:


Seneste cases og nyheder fra RetailDirect







Seneste jobs



detailfolk.dk | A.P Møllers Allé 9B | DK-2791 Dragør | Tlf.: 32 94 20 27 | CVR: 34735832




Tilmeld nyhedsbrev

Få detailnyheder direkte i din indbakke

Tilmeld dig den gratis daglige nyhedsmail og hold dig opdateret om branchen

Fornavn
 
Efternavn
 
 
 
TILMELD