Tilmeld detailnyheder     Tip en ven om detailfolk     Cookies     Sitemap     RSS

"Har du prøvet social selling i din butik eller som digital strategi?"

- Peter Skjold Mogensen, Lektor - Cph Business
L�s bloggen her

Optikerkæde skaber Facebook-succes med butiksåbninger

Foto: Smarteyes



Thursday den 18 June 2015 kl. 06:20 af: Freja Thorbech

En kampagne i forbindelse med nye butiksåbninger har sikret optikerkæden Smarteyes succes på Facebook.

Det har givet pote på Facebook, at Smarteyes i forbindelse med sine butiksåbninger har inviteret kunderne til en event, der efterfølgende kan leve videre på Facebook. 

Det har betydet, at aktiviteten og antallet af fans på Facebook er steget.

Det er bureauet Knowtheirname, der har hjulpet Smarteyes med kampagnen. Den går i alt sin enkelthed ud på, at kæden inviterer kunderne til en helt særlig åbningsfest, hver gang man slår dørene op til en ny butik i Danmark.

Senest har butik nummer otte slået dørene op i Aalborg i midten af juni. Til åbningsfesten kan kunderne blive stylet af en professionel make-up artist og få taget portrætbilleder med fire forskellige par briller af en professionel fotograf. Smarteyes uploader efterfølgende portrætbillederne til Facebook, og herefter er det kunderne, der gør arbejdet. De kan bruge billedet som profilbillede eller spørge venner og bekendte om hjælp til at træffe det rigtige brillevalg.

- Den brandingmæssige hensigt har været at lave opsigtsvækkende og alternativ oplevelsesmarkedsføring, som involverer og aktiverer kunderne - både offline og online - og som samtidig genererer relevant og involverende content på sociale medier, siger direktør i Knowtheirname Rasmus Hamann.

Flere fans på Facebook

Smarteyes startede kampagnen i januar i forbindelse med åbningen af en butik i Esbjerg. Her havde kæden 1.869 fans på Facebook. Butiksåbningen sikrede et organisk reach på 13.281 samt 236 involveringer på postet omkring portrætalbummet alene.

Efter åbningen af en butik i Roskilde steg det samlede antal likes på Smarteyes’ Facebookside til 2.374. En stigning på 27 procent.

Smarteyes har otte butikker rundt om i landet.

LÆS OGSÅ: Ny optikerkæde melder sin ankomst i Danmark



Flere detailnyheder Gå til forsiden




Daglig nyhedsmail:



Del artiklen:


Seneste cases og nyheder fra RetailDirect







Seneste jobs



detailfolk.dk | A.P Møllers Allé 9B | DK-2791 Dragør | Tlf.: 32 94 20 27 | CVR: 34735832




Tilmeld nyhedsbrev

Få detailnyheder direkte i din indbakke

Tilmeld dig den gratis daglige nyhedsmail og hold dig opdateret om branchen

Fornavn
 
Efternavn
 
 
 
TILMELD