Omsætningen svinder ind hos en af Salling Groups satsninger
En lavere omsætning sender Salling Groups måltidskasse-forretning i rødt. Og der er ingen udsigt til bedring lige med det første.
Hos Skagenfood led salget af måltidskasser et knæk i 2022.
Det fremgår af årsregnskabet, hvor de ellers sædvanlige plusser på bundlinjen er blevet afløst af et underskud på knap 831.000 kroner.
Salling Group har siden 2017 siddet på størstedelen af ejerskabet i Skagen Food.
På forhånd havde ledelsen forventet at holde niveauet fra 2021, men detsatte flere faktorer en stopper for, skriver ledelsen i årsrapporten.
- Som følge af høj inflation og en generel opbremsning i dansk økonomi, der har medført et betydeligt indhug i forbrugerkøbekraften og øget forsigtigheden hos forbrugerne, har man i 2022 realiseret en lavere omsætning end forventet, skriver ledelsen.
Selvom inflationen og forbrugertilliden er ved at komme sig, regner Skagenfood ikke med at indhente det tabte i 2023. Tværtimod.
Omsætningen ventes at falde yderligere.
- Ledelsen har derfor iværksat tiltag for at tilpasse selskabets omkostningsniveau til det lavere omkostningsniveau, fremgår det af årsrapporten.
SKAGENFOOD A/S
Bruttofortjeneste
2022: 23.669.796
2021: 31.230.197
2020: 33.563.035
Årets resultat
2022: -830.755
2021: 2.417.705
2020: 6.021.055
Kilde: Skagenfood A/S, Årsrapport for 2022
Flere detailnyheder | Gå til forsiden |
Afstemning
Seneste nyheder
Ny udvikling i nethandlen: - Det gør ondt i hjertet
Salling Group lover kunderne priskrig
Pessimismen breder sig igen blandt forbrugerne
Faldende efterspørgsel bliver enden for særlig netbutik
Direktør stopper hos kendt tøjmærke
Lars Larsen Group sætter Ilva-direktør fra bestillingen
Måling: Danskerne holder på pengene
Louis Nielsen: Aftaler i shoppingcentre bremser ekspansion
Seneste cases og nyheder fra RetailDirect
Seneste afstemninger
(Primært specialhandel) Hvordan er salget gået i første kvartal af 2023?
(Primært arbejdsgiver) Er den nye overenskomst fonuftig?
Hvordan endte julesalget 2022? (Primært specialhandel)
Hvordan endte Black Friday/Black Week salgsmæssigt sammenlignet med 2021? (Primært specialhandel)
Mest læste nyheder
Seneste nyheder
Seneste blogindlæg
Whistleblowerloven i detailbranchen: Har du fået helt styr på din whistleblowerordning?
Detailsektoren går forrest i kampen for mere bæredygtige emballager
3 relevante pandemi learnings for din virksomhed
5 content marketing trends du skal holde øje med i 2022
Tendens viser: Handel fra mobile enheder overgår laptops