Omstillingsparate kunder får Lidl til at tage konsekvensen
Kunderne kan godt undvære den gammeldags tilbudsavis, viser en test i Odense. Så nu bliver den fjernet.
I en test på otte uger har discountkæden Lidl droppet tilbudsaviser af papir i Odense.
Kunderne viste sig at være yderst omstillingsparate, skriver Lidl Danmark i en pressemeddelelse. Derfor er det nu helt slut med omdeling af de fysiske tilbudsaviser i området.
- Det er en stor milepæl, som vi er meget glade for, siger Rasmus Pape, der er indkøbsdirektør i Lidl.
- At de i Odense er omstillingsparate til i højere grad at søge de gode tilbud digitalt, er med til at nedbringe det klimamæssige aftryk, som de trykte tilbudsaviser afgiver, og så sparer vi nogle penge, som vi kan bruge på at udvikle vores digitale platforme, siger han.
I stedet har kunderne set tilbud på nettet, eksempelvis gennem appen Lidl Plus og på Facebook.
Ældre skal vænne sig til det
De ældre kunder har savnet tilbudsaviserne, forklarer butikschef i Lidl på Bondovej i Odense, Daniel Jensen, men de begynder også at omstille sig.
- Vi har haft nogle kunder, især ældre mennesker, som har spurgt, hvorfor de ikke længere har fået tilbudsavisen i deres postkasser, og det forstår jeg godt, siger han.
- Men når vi så har taget os god tid til at forklare dem hvorfor og vist dem, at de stadig kan finde avisen i vores butik eller hjulpet dem med at downloade vores Lidl Plus-app, så har de godt kunne forstå det. Efter bare otte uger kan vi mærke, at kunderne så småt begynder at ændre deres vaner og vænner sig til at se vores gode tilbud andre steder, siger Daniel Jensen.
Den trykte avis vil fortsat være at finde i Lidls butikker, ligesom kunder aktivt kan bede om at få den trykte avis omdelt via få tilbudsavisen via Permission+-ordningen.
LÆS OGSÅ: Ny strategi: Lidl Danmark sælger sig selv som verdensklasse
Flere detailnyheder | Gå til forsiden |
Afstemning
Seneste nyheder
Ny udvikling i nethandlen: - Det gør ondt i hjertet
Salling Group lover kunderne priskrig
Pessimismen breder sig igen blandt forbrugerne
Faldende efterspørgsel bliver enden for særlig netbutik
Direktør stopper hos kendt tøjmærke
Lars Larsen Group sætter Ilva-direktør fra bestillingen
Måling: Danskerne holder på pengene
Louis Nielsen: Aftaler i shoppingcentre bremser ekspansion
Seneste cases og nyheder fra RetailDirect
Seneste afstemninger
(Primært specialhandel) Hvordan er salget gået i første kvartal af 2023?
(Primært arbejdsgiver) Er den nye overenskomst fonuftig?
Hvordan endte julesalget 2022? (Primært specialhandel)
Hvordan endte Black Friday/Black Week salgsmæssigt sammenlignet med 2021? (Primært specialhandel)
Mest læste nyheder
Seneste nyheder
Seneste blogindlæg
Whistleblowerloven i detailbranchen: Har du fået helt styr på din whistleblowerordning?
Detailsektoren går forrest i kampen for mere bæredygtige emballager
3 relevante pandemi learnings for din virksomhed
5 content marketing trends du skal holde øje med i 2022
Tendens viser: Handel fra mobile enheder overgår laptops