Ny strategi: Lidl Danmark sælger sig selv som verdensklasse
Tidligere har Lidl Danmark brugt sloganet ‘Du lykkes i Lidl’, men nu er kæden klar med en opdateret employer branding-strategi.
Lidl Danmark styrker jagten på nye medarbejdere ved at udrulle en opdateret strategi for employer branding, som det hedder på nydansk.
Det gamle slogan Du lykkes i Lidl bliver skiftet ud med Sammen er vi verdensklasse. Ordet verdensklasse spiller i det hele taget en central rolle i den nye strategi, som tager udgangspunkt i de tre udsagn: Verdensklasse sammenhold. Verdensklasse ambitioner. Verdensklasse muligheder.
Strategien bygger på en række interviews, en spørgeskemaundersøgelse og input fra alle kædens 139 butikker, som topledelsen var ude at besøge sidste år.
- En virksomheds employer brand er forankret i virksomhedens kultur og er baseret på medarbejdernes samlede indtryk af arbejdspladsen. Derfor har det været helt afgørende for os at identificere medarbejdernes holdninger, så fundamentet for strategien er autentisk og pålideligt, siger Lidls HR-direktøren, Hauke Daene.
- Det gør strategien langt stærkere, at vi har udviklet den sammen – og der har været stor interesse fra medarbejderne. Her udvalgte vi 30 gode kollegaer både fra lager, butikker og hovedkontoret, som gerne ville stå i front for kampagnen, siger han.
Lidl Danmarks nye strategi for employer branding
- Lidls nye employer branding-strategi fokuserer på sammenholdet med taglinen: ”Sammen er vi verdensklasse.”
- Den støttes op af tre udsagn: Verdensklasse sammenhold. Verdensklasse ambitioner. Verdensklasse muligheder
- Kampagnen kan opleves online på kædens karriereside, sociale medier, og mere end 350 busstoppesteder på tværs af landet.
Kilde: Lidl Danmark
LÆS OGSÅ: Lidl-direktør om ekspansion: Har mange projekter i støbeskeen
Flere detailnyheder | Gå til forsiden |
Afstemning
Seneste nyheder
Dagligvarebutik skal varme private boliger op
Ny udvikling i nethandlen: - Det gør ondt i hjertet
Salling Group lover kunderne priskrig
Pessimismen breder sig igen blandt forbrugerne
Faldende efterspørgsel bliver enden for særlig netbutik
Direktør stopper hos kendt tøjmærke
Lars Larsen Group sætter Ilva-direktør fra bestillingen
Måling: Danskerne holder på pengene
Seneste cases og nyheder fra RetailDirect
Seneste afstemninger
(Primært specialhandel) Hvordan er salget gået i første kvartal af 2023?
(Primært arbejdsgiver) Er den nye overenskomst fonuftig?
Hvordan endte julesalget 2022? (Primært specialhandel)
Hvordan endte Black Friday/Black Week salgsmæssigt sammenlignet med 2021? (Primært specialhandel)
Mest læste nyheder
Seneste nyheder
Seneste blogindlæg
Whistleblowerloven i detailbranchen: Har du fået helt styr på din whistleblowerordning?
Detailsektoren går forrest i kampen for mere bæredygtige emballager
3 relevante pandemi learnings for din virksomhed
5 content marketing trends du skal holde øje med i 2022
Tendens viser: Handel fra mobile enheder overgår laptops