Nyt system integrerer køb i butik med 1:1 marketing
Nu bliver det muligt at bruge kassesystemet i butikken til at kommunikere direkte med kunderne på mail og sms.
Et nyt system vil gøre det muligt for en butik at følge med i præcis, hvad kunden har købt både på nettet og i den fysiske butik. Systemet er en integreret løsning leveret af kassesystems-leverandøren DdD Retail og Heyloyalty, der leverer e-mail og sms marketing.
- Konkret betyder det, at de købsdata der opsamles i butikken, når en vare sælges, kan flettes ind i nyhedsbreve og kampagner til den enkelte kunde, skriver Heyloyalty i en pressemeddelelse.
Købsdata fra butikken giver derved mulighed for at sende automatiske beskeder på baggrund af blandt andet dato og købesum. Derudover kan butikken give sin kunde besked, når kunden er ved at have optjent nok point til eksempelvis at få rabat eller en anden gevinst.
Samarbejde gør omnichannel nemt
Det nye samarbejde har allerede underskrevet kontrakt med tøjkæden Butler/Loftet. Administrerende direktør Nicolaj B. Ladiges fra Heyloyalty tror da også på, at mange vil kunne få glæde af løsningen, der gør det nemt for butikker at udvikle deres område for omnichannel.
- DdD er kompetente, internationale, har en vis størrelse – og så kan de levere købsdata fra butikkerne til kommunikationen. Dataene skaber en unik mulighed for at anvende dem i en 1:1 kommunikation. Det løfter også vores produkt, fordi vores kunder med butikker kan anvende højrelevant data, siger han i pressemeddelelsen.
LÆS OGSÅ: Dansk Supermarked vinder international loyalitetspris
Flere detailnyheder | Gå til forsiden |
Afstemning
Seneste nyheder
Italiener sætter sig på en af de tunge poster i Lidl Danmark
Profil fra Salling Group får direktørjob hos konkurrent i krise
Coop: Lille bølge af butiksåbninger rammer København i juni
Den nye topchef i Salling Group er klar før tid
Afviklet skokæde scorer første overskud i årevis
En af topfolkene i Lidl siger farvel og tak
Matas vil styrke væksten med investering på over en halv milliard
Topchef reagerer på vækst i Matas: Strategien virker
Seneste cases og nyheder fra RetailDirect
Seneste afstemninger
(Primært arbejdsgiver) Er den nye overenskomst fonuftig?
Hvordan endte julesalget 2022? (Primært specialhandel)
Hvordan endte Black Friday/Black Week salgsmæssigt sammenlignet med 2021? (Primært specialhandel)
Hvordan tror du Black Friday salget ender i år sammenlignet med sidste år? (primært specialhandel)
Mest læste nyheder
Seneste nyheder
Italiener sætter sig på en af de tunge poster i Lidl Danmark
Profil fra Salling Group får direktørjob hos konkurrent i krise
Coop: Lille bølge af butiksåbninger rammer København i juni
Den nye topchef i Salling Group er klar før tid
Afviklet skokæde scorer første overskud i årevis
Seneste blogindlæg
Whistleblowerloven i detailbranchen: Har du fået helt styr på din whistleblowerordning?
Detailsektoren går forrest i kampen for mere bæredygtige emballager
3 relevante pandemi learnings for din virksomhed
5 content marketing trends du skal holde øje med i 2022
Tendens viser: Handel fra mobile enheder overgår laptops