Dansk Supermarked vinder international loyalitetspris
Med et mobilspil, der tiltrak flere kunder både on- og offline, har Dansk Supermarked vundet en international loyalitetspris.
Dansk Supermarked kan tage en pris med sig hjem fra den internationale prisuddeling The Loyalty Awards.
Den danske gigant vandt med mobilspillet Det Store Pakkespil kategorien 'Best Short Term Loyalty Programme', men var også nomineret i flere andre kategorier.
The Loyalty Awards uddeles af bladet Loyalty Magazine og hylder virksomheder, der udviser dygtighed, innovation og best practices inden for loyalitetskoncepter i Europa, Mellemøsten og Afrika.
- Med en førsteplads og hele otte nomineringer står det klart, at Dansk Supermarked er blandt de bedste og mest innovative retailers i Europa, når det gælder loyalitetskampagner. Det er Det Store Pakkespil et eksempel på, og samlekortkampagnen i samarbejde med Animal Planet er et andet. Det handler grundlæggende om at invitere deltagerne på nye kunderejser og kundeoplevelser, som foregår på tværs af alle vores platforme, siger Kåre Nicolaisen, der er online marketingchef i Dansk Supermarked, i en udtalelse.
Tiltrak flere kunder både on- og offline
De 300.000 unikke deltagere brugte tilsammen 12,5 år på Det Store Pakkespil op til jul sidste år.
Det Store Pakkespil er et mobilbaseret onlinespil, der i julen gav kunder mulighed for at vinde præmier for mere end 2 millioner kroner, som kunne afhentes i Bilka eller Føtex. Den kombination har tiltrukket flere kunder både online og i de fysiske butikker. Samtidig har spillet gjort deltagerne mere positive over for Dansk Supermarked og de leverandører, der har sponsoreret de mange præmier.
Dansk Supermarked kørte den første udgave af spillet i 2013, og for at gøre den seneste udgave endnu bedre har holdet bag trukket på både egne erfaringer og tilbagemeldinger fra deltagerne. En større involvering af medarbejderne har ifølge Kåre Nicolaisen været en af de vigtigste forbedringer.
- Før vi lancerede mobilspillet for kunderne, kørte vi en intern testudgave for medarbejderne. På den måde sikrede vi os både, at spillet fungerede optimalt, og at alle medarbejderne var klædt på til at give kunderne den nødvendige hjælp, hvis de fik henvendelser om det, siger han.
LÆS OGSÅ: Dansk firma lancerer cross channel-loyalitetskoncept
Flere detailnyheder | Gå til forsiden |
Afstemning
Seneste nyheder
Netbutik køber virksomhed kendt fra DR-program
Kaffebutik bliver til en lille kæde
Danske stormagasiner satser på eksklusivt genbrug
Elev fra Matas løber med førstepladsen ved Fagprøveprisen
Ruller nyt smileymærke ud i landets butikker
Se de tre stærke prismodtagere ved årets Danish Retail Award
Fastholder mål om 40-50 butikker på dansk grund
Overtager ejerskab af møbelkæde for 1 krone
Seneste afstemninger
(Primært specialhandel) Hvordan er salget gået i første kvartal af 2023?
(Primært arbejdsgiver) Er den nye overenskomst fonuftig?
Hvordan endte julesalget 2022? (Primært specialhandel)
Hvordan endte Black Friday/Black Week salgsmæssigt sammenlignet med 2021? (Primært specialhandel)
Mest læste nyheder
Seneste nyheder
Seneste blogindlæg
Har coronakrisen givet varig opblomstring til bymidterne eller blot kunstigt åndedræt?
”Grøn” markedsføring er blevet et brandvarmt emne
Stop skævvridningen og vis erhvervssind: Udskyd udbetalingen af feriepenge og hjælp flere brancher!
Længere reklamationsret giver ikke mere holdbare produkter
Kære erhvervsminister: her er 5 grunde til at din argumentation om tilladt non-food salg i supermarkeder ikke holder en meter