Tilmeld detailnyheder     Tip en ven om detailfolk     Cookies     Sitemap     RSS

"Den fysiske butiks største trussel!"

- Michael Friis Møller, Retailrådgiver – Meng & Company
L�s bloggen her

Dansk Supermarked vinder international loyalitetspris

Foto: Colourbox



Wednesday den 17 June 2015 kl. 09:00 af: Freja Thorbech

Med et mobilspil, der tiltrak flere kunder både on- og offline, har Dansk Supermarked vundet en international loyalitetspris.

Dansk Supermarked kan tage en pris med sig hjem fra den internationale prisuddeling The Loyalty Awards. 

Den danske gigant vandt med mobilspillet Det Store Pakkespil kategorien 'Best Short Term Loyalty Programme', men var også nomineret i flere andre kategorier. 

The Loyalty Awards uddeles af bladet Loyalty Magazine og hylder virksomheder, der udviser dygtighed, innovation og best practices inden for loyalitetskoncepter i Europa, Mellemøsten og Afrika.

- Med en førsteplads og hele otte nomineringer står det klart, at Dansk Supermarked er blandt de bedste og mest innovative retailers i Europa, når det gælder loyalitetskampagner. Det er Det Store Pakkespil et eksempel på, og samlekortkampagnen i samarbejde med Animal Planet er et andet. Det handler grundlæggende om at invitere deltagerne på nye kunderejser og kundeoplevelser, som foregår på tværs af alle vores platforme, siger Kåre Nicolaisen, der er online marketingchef i Dansk Supermarked, i en udtalelse.

Tiltrak flere kunder både on- og offline

De 300.000 unikke deltagere brugte tilsammen 12,5 år på Det Store Pakkespil op til jul sidste år. 

Det Store Pakkespil er et mobilbaseret onlinespil, der i julen gav kunder mulighed for at vinde præmier for mere end 2 millioner kroner, som kunne afhentes i Bilka eller Føtex. Den kombination har tiltrukket flere kunder både online og i de fysiske butikker. Samtidig har spillet gjort deltagerne mere positive over for Dansk Supermarked og de leverandører, der har sponsoreret de mange præmier.

Dansk Supermarked kørte den første udgave af spillet i 2013, og for at gøre den seneste udgave endnu bedre har holdet bag trukket på både egne erfaringer og tilbagemeldinger fra deltagerne. En større involvering af medarbejderne har ifølge Kåre Nicolaisen været en af de vigtigste forbedringer.

- Før vi lancerede mobilspillet for kunderne, kørte vi en intern testudgave for medarbejderne. På den måde sikrede vi os både, at spillet fungerede optimalt, og at alle medarbejderne var klædt på til at give kunderne den nødvendige hjælp, hvis de fik henvendelser om det, siger han.

LÆS OGSÅ: Dansk firma lancerer cross channel-loyalitetskoncept



Flere detailnyheder Gå til forsiden




Daglig nyhedsmail:



Del artiklen:


Seneste cases og nyheder fra RetailDirect







Seneste jobs



detailfolk.dk | A.P Møllers Allé 9B | DK-2791 Dragør | Tlf.: 32 94 20 27 | CVR: 34735832




Tilmeld nyhedsbrev

Få detailnyheder direkte i din indbakke

Tilmeld dig den gratis daglige nyhedsmail og hold dig opdateret om branchen

Fornavn
 
Efternavn
 
 
 
TILMELD