Tilmeld detailnyheder     Tip en ven om detailfolk     Cookies     Sitemap     RSS

"Alle kender ROI, men har du fokus på ROE?"

- Morten Max, MAX - Retail Made Simple
Læs bloggen her

Dansk Supermarked vil konkurrere på udvalget online

Foto: detailfolk.dk



Onsdag den 10 juni 2015 kl. 11:36 - Kilde: Børsen

Dansk Supermarked tror på, at et større udvalg kan afholde danskerne fra at e-handle i udlandet. Et nyt system skal gøre den danske gigant konkurrencedygtig.

Dansk Supermarked vil til at konkurerre på udvalget online, skriver Børsen.

Direktør for e-handel, Kenneth Nielsen, siger til avisen, at han tror, at mange danskere vælger at handle i udenlandske netbutikker, fordi de har et større sortiment.

Et nyt system, Product Information Management, skal derfor sikre, at den danske detailgigant nemt og enkelt kan udvide onlinesortimentet.

Systemet kan automatisk indhente data om nye varer, så der ikke skal bruges mandetimer på at taste nye oplysninger ind. Dermed bliver det billigere at sætte nye varer på de virtuelle hylder, ligesom man med de lavere omkostninger måske også kan tilbyde kunderne en lavere pris.

Dansk Supermarked har i dag netbutikken Bilka.dk, mens Føtex også vil få en onlinebutik til efteråret. Derudover overtog Dansk Supermarked for nogle uger siden wupti.com, der skal drives side om side med koncernens øvrige onlineaktiviteter.

LÆS OGSÅ: Dansk Supermarked køber wupti.com

Læs hele artiklen på Børsen


Flere detailnyheder Gå til forsiden




Daglig nyhedsmail:



Del artiklen:








Seneste jobs



detailfolk.dk | A.P Møllers Allé 9A | DK-2791 Dragør | Tlf.: 32 94 20 27 | CVR: 34735832




Tilmeld nyhedsbrev

Få detailnyheder direkte i din indbakke

Tilmeld dig den gratis daglige nyhedsmail og hold dig opdateret om branchen

Fornavn
 
Efternavn
 
 
 
TILMELD