Sådan måler Dansk Supermarked på kundetilfredshed
Supermarkedsgiganten forsøger at have fingeren på kundernes puls for løbende at kunne forbedre sig.
Dansk Supermarked måler hver uge kundernes tilfredshed.
Det sker blandt andet gennem exitinterviews i butikkerne, online sørgeskemaundersøgelser, fokusgrupper og bonanalyser, skriver Dansk Supermarked i det seneste nummer af dagligvaregigantens medarbejderblad Dansk Supermarked News.
- Hvis ikke vi hele tiden er opdateret på, hvad kunderne forventer af os, risikerer vi, at de vælger os fra. Derfor er det vigtigt at have fingeren på kundernes puls, så vi løbende kan forbedre os og blive ved med at være på forkant med kundernes forventninger, siger Customer Insight Manager i Dansk Supermarked, Berit Stokholm Christiansen, til Dansk Supermarked News.
Et udgangspunkt at handle ud fra
Uanset hvordan indholdet bliver indsamlet, tager det udgangspunkt i et behov, som en indkøbsafdeling eller en kæde i Dansk Supermarked har. Rapporterne om kundeindsigt skal være med til at give dem, der træffer beslutningerne et realistisk udgangspunkt at handle ud fra.
Blandt andet har Customer Insigt hjulpet marketingafdelingen i Bilka med at undersøge kundernes læsevaner, så kædens tilbudsavis kan blive ved med at være relevant for dem.
Customer Insight arbejder også sammen med Netto om at lave en ny type butiksrapport, der giver butikkerne et mere overskueligt og effektivt redskab til forbedringer i den daglige drift.
LÆS OGSÅ: Flere butikker benytter mystery shopping
Læs hele artiklen på Dansk Supermarked NewsFlere detailnyheder | Gå til forsiden |
Afstemning
Seneste nyheder
Netbutik køber virksomhed kendt fra DR-program
Kaffebutik bliver til en lille kæde
Danske stormagasiner satser på eksklusivt genbrug
Elev fra Matas løber med førstepladsen ved Fagprøveprisen
Ruller nyt smileymærke ud i landets butikker
Se de tre stærke prismodtagere ved årets Danish Retail Award
Fastholder mål om 40-50 butikker på dansk grund
Overtager ejerskab af møbelkæde for 1 krone
Seneste afstemninger
(Primært specialhandel) Hvordan er salget gået i første kvartal af 2023?
(Primært arbejdsgiver) Er den nye overenskomst fonuftig?
Hvordan endte julesalget 2022? (Primært specialhandel)
Hvordan endte Black Friday/Black Week salgsmæssigt sammenlignet med 2021? (Primært specialhandel)
Mest læste nyheder
Seneste nyheder
Seneste blogindlæg
Har coronakrisen givet varig opblomstring til bymidterne eller blot kunstigt åndedræt?
”Grøn” markedsføring er blevet et brandvarmt emne
Stop skævvridningen og vis erhvervssind: Udskyd udbetalingen af feriepenge og hjælp flere brancher!
Længere reklamationsret giver ikke mere holdbare produkter
Kære erhvervsminister: her er 5 grunde til at din argumentation om tilladt non-food salg i supermarkeder ikke holder en meter