SILVAN: Ny teknologi skal sikre kundetilfredsheden
I et forsøg på at sikre højere kundetilfredshed har SILVAN udstyret alle sine 1.400 medarbejdere med en ny teknologi.
Fremover vil headset være en del af uniformen for SILVANs 1.400 medarbejdere.
Byggekæden har fra årsskiftet valgt at indføre en teknologi, der skal erstatte den hidtidige telefoniske kontakt i butikken og højtalersystemet, der er blevet anvendt til at tilkalde medarbejdere til byggemarkedernes forskellige zoner. I stedet vil medarbejderne få beskeder gennem headsettet.
SILVAN har i første omgang testet headsettet i tre butikker i løbet af 2014, men teknologien er i december blevet rullet ud i alle landets 42 SILVAN-byggemarkeder.
- Når en kunde har behov for hjælp, så kommer beskeden til alle medarbejdere på én gang. Så kan de hurtigt melde tilbage, hvem der er på vej. Det har betydet en kortere ventetid for kunderne. Og fordi alle er forbundet, så er man hele tiden opdateret på, hvad der rører sig i butikken. Det betyder, at vi kan sikre en bedre sammenhæng, så der ikke står for eksempel tre medarbejdere i farveafdelingen og ingen i trælasten, siger Jens Ole Skafsgaard, der er butikschef i én af de tre testbutikker, i en udtalelse.
Vil give en sammenhængende kundeoplevelse
Erfaringerne fra de tre testbutikker viser, at kunderne oplever en hurtigere reaktionstid og en bedre koordinering af medarbejdere, efter de nye head-sets er taget i brug. Investeringen i de nye head-sets er derfor også et led i SILVANs ambition om at give kunderne en sammenhængende positiv oplevelse, fra de træder ind i butikken, til de forlader den igen.
- Vi har en ambition om at behandle vores kunder som gæster. Det vil sige, at de skal bydes velkommen, når de træder ind i butikken. De skal opleve kompetent betjening, mens de finder deres varer. Og så skal de naturligvis opleve en hurtig reaktionstid, både når de skal have rådgivning og betale. Det kræver en investering at kunne tilbyde den sammenhængende positive kundeoplevelse, men vi tror på, at de nye head-sets er et godt skridt på vejen, siger adm. direktør Freddy Lauridsen.
Han fik ideen til de nye headsets ved et udlandsbesøg, hvor han ved selvsyn så, hvordan headset gjorde det nemmere for medarbejderne at betjene kunder på tværs af store butikker.
- Vores butikker er op til 7.400 m2. Det er et stort areal at dække for vores medarbejdere. Men det er fuldstændig afgørende, at vi alligevel er både synlige og opsøgende over for kunderne, når de besøger vores butikker. Og det skal de nye head-sets være med til at garantere, siger Freddy Lauridsen.
SILVAN åbnede sit første danske byggemarked i 1968 og har i dag en webshop og 42 butikker rundt om i landet. Kæden er en del af DT Group A/S, der har 485 forretninger og 10.000 ansatte i Europa.
LÆS OGSÅ: Dom: Silvan må gerne tvinge medarbejdere til at sove sammen
Flere detailnyheder | Gå til forsiden |
Afstemning
Seneste nyheder
Netbutik køber virksomhed kendt fra DR-program
Kaffebutik bliver til en lille kæde
Danske stormagasiner satser på eksklusivt genbrug
Elev fra Matas løber med førstepladsen ved Fagprøveprisen
Ruller nyt smileymærke ud i landets butikker
Se de tre stærke prismodtagere ved årets Danish Retail Award
Fastholder mål om 40-50 butikker på dansk grund
Overtager ejerskab af møbelkæde for 1 krone
Seneste afstemninger
(Primært specialhandel) Hvordan er salget gået i første kvartal af 2023?
(Primært arbejdsgiver) Er den nye overenskomst fonuftig?
Hvordan endte julesalget 2022? (Primært specialhandel)
Hvordan endte Black Friday/Black Week salgsmæssigt sammenlignet med 2021? (Primært specialhandel)
Mest læste nyheder
Seneste nyheder
Seneste blogindlæg
Har coronakrisen givet varig opblomstring til bymidterne eller blot kunstigt åndedræt?
”Grøn” markedsføring er blevet et brandvarmt emne
Stop skævvridningen og vis erhvervssind: Udskyd udbetalingen af feriepenge og hjælp flere brancher!
Længere reklamationsret giver ikke mere holdbare produkter
Kære erhvervsminister: her er 5 grunde til at din argumentation om tilladt non-food salg i supermarkeder ikke holder en meter