Tilmeld detailnyheder     Tip en ven om detailfolk     Cookies     Sitemap     RSS

"Har du prøvet social selling i din butik eller som digital strategi?"

- Peter Skjold Mogensen, Lektor - Cph Business
L�s bloggen her

SILVAN: Ny teknologi skal sikre kundetilfredsheden

SILVAN har udstyret sine medarbejdere med headset i et forsøg på at øge kundetilfredsheden.
Foto: Thomas Munch



Tuesday den 20 January 2015 kl. 05:30 af: Freja Thorbech

I et forsøg på at sikre højere kundetilfredshed har SILVAN udstyret alle sine 1.400 medarbejdere med en ny teknologi.

Fremover vil headset være en del af uniformen for SILVANs 1.400 medarbejdere.

Byggekæden har fra årsskiftet valgt at indføre en teknologi, der skal erstatte den hidtidige telefoniske kontakt i butikken og højtalersystemet, der er blevet anvendt til at tilkalde medarbejdere til byggemarkedernes forskellige zoner. I stedet vil medarbejderne få beskeder gennem headsettet.

SILVAN har i første omgang testet headsettet i tre butikker i løbet af 2014, men teknologien er i december blevet rullet ud i alle landets 42 SILVAN-byggemarkeder.

- Når en kunde har behov for hjælp, så kommer beskeden til alle medarbejdere på én gang. Så kan de hurtigt melde tilbage, hvem der er på vej. Det har betydet en kortere ventetid for kunderne. Og fordi alle er forbundet, så er man hele tiden opdateret på, hvad der rører sig i butikken. Det betyder, at vi kan sikre en bedre sammenhæng, så der ikke står for eksempel tre medarbejdere i farveafdelingen og ingen i trælasten, siger Jens Ole Skafsgaard, der er butikschef i én af de tre testbutikker, i en udtalelse.

Vil give en sammenhængende kundeoplevelse

Erfaringerne fra de tre testbutikker viser, at kunderne oplever en hurtigere reaktionstid og en bedre koordinering af medarbejdere, efter de nye head-sets er taget i brug. Investeringen i de nye head-sets er derfor også et led i SILVANs ambition om at give kunderne en sammenhængende positiv oplevelse, fra de træder ind i butikken, til de forlader den igen.

- Vi har en ambition om at behandle vores kunder som gæster. Det vil sige, at de skal bydes velkommen, når de træder ind i butikken. De skal opleve kompetent betjening, mens de finder deres varer. Og så skal de naturligvis opleve en hurtig reaktionstid, både når de skal have rådgivning og betale. Det kræver en investering at kunne tilbyde den sammenhængende positive kundeoplevelse, men vi tror på, at de nye head-sets er et godt skridt på vejen, siger adm. direktør Freddy Lauridsen.

Han fik ideen til de nye headsets ved et udlandsbesøg, hvor han ved selvsyn så, hvordan headset gjorde det nemmere for medarbejderne at betjene kunder på tværs af store butikker. 

- Vores butikker er op til 7.400 m2. Det er et stort areal at dække for vores medarbejdere. Men det er fuldstændig afgørende, at vi alligevel er både synlige og opsøgende over for kunderne, når de besøger vores butikker. Og det skal de nye head-sets være med til at garantere, siger Freddy Lauridsen.

SILVAN åbnede sit første danske byggemarked i 1968 og har i dag en webshop og 42 butikker rundt om i landet. Kæden er en del af DT Group A/S, der har 485 forretninger og 10.000 ansatte i Europa.

LÆS OGSÅ: Dom: Silvan må gerne tvinge medarbejdere til at sove sammen



Flere detailnyheder Gå til forsiden




Daglig nyhedsmail:



Del artiklen:


Seneste cases og nyheder fra RetailDirect







Seneste jobs



detailfolk.dk | A.P Møllers Allé 9B | DK-2791 Dragør | Tlf.: 32 94 20 27 | CVR: 34735832




Tilmeld nyhedsbrev

Få detailnyheder direkte i din indbakke

Tilmeld dig den gratis daglige nyhedsmail og hold dig opdateret om branchen

Fornavn
 
Efternavn
 
 
 
TILMELD