Tilmeld detailnyheder     Tip en ven om detailfolk     Cookies     Sitemap     RSS

"Har coronakrisen givet varig opblomstring til bymidterne eller blot kunstigt åndedræt? "

- Dennis Clausager, detailfolk.dk
L�s bloggen her

Dansk firma lancerer cross channel-loyalitetskoncept

Ny Sales Manager i Apps4all, Kurt Bartholin Thomsen (til højre) sammen med direktør Poul Pedersen.
Foto: Apps4all



Friday den 24 April 2015 kl. 06:00 af: Freja Thorbech

Et nyt koncept skal sikre detailhandlen succes med loyalitet på tværs af kanaler.

Cross channel er efterhånden blevet et omdrejningspunkt for mange detailvirksomheder. Men selvom virksomhederne forsøger at lade de fysiske butikker og netbutikken spille sammen så gnidningsløst som muligt, så er det ikke altid, at loyalitetskonceptet følger med.

Det mener den jyske virksomhed Apps4all, der derfor netop har lanceret et cross channel-loyalitetskoncept til butikker og kæder.

- Vi tror på, at man skal favne hele spektret for at få succes med loyalitet, siger adm. direktør i Apps4all Poul Bak Pedersen til detailfolk.dk.

Firmaet har tidligere selv lavet en appbaseret loyalitetsløsning, men i et samarbejde med danske Logocard, der producerer fysiske loyalitetskort, og hollandske Intersolve, der leverer online loyalitetskoncepter, har Apps4all udviklet en løsning, der favner det hele.

- Vi ved, at forbrugerne i dag er i konstant bevægelse, på tværs af forskellige medier, derfor kan man heller ikke nøjes med at satse på én loyalitets-platform. Derfor handler vores løsning om at kunne tiltrække og skabe loyale kunder ved at være cross channel-orienteret. Det vil sige at have en løsning, der håndterer både plastikkort, app og webshop, forklarer Poul Bak Pedersen.

Kan optjene point på sociale medier

I Apps4alls app-løsning har kunderne samtidig mulighed for at optjene point via aktiviteter på sociale medier. Det vil sige, at hvis de poster et billede eller tjekker ind via appen på et socialt medie som eksempelvis Facebook, så kan de optjene point til deres loyalitetskonto i den pågældende butik.

- Vi har forsøgt at kigge på den adfærd, som de kunder, der bruger mobilen, i forvejen har. Hvis vi kan motivere dem til at gøre mere af det, som samtidig giver noget værdi tilbage til butikken, så er det optimalt, forklarer Poul Bak Pedersen.

Men det er langt fra alle kunder, der bruger mobilen, når de handler, eller tjekker ind i de butikker, de kommer i, via sociale medier. Og dem skal en butiks loyalitetskoncept også kunne rumme

- Der er mange forbrugere, der ikke helt har adopteret den nye teknologi, og de skal ikke påtvinges den for at kunne være en del af et loyalitetskoncept. Fru Jensen, der sværger til sit plastikkort, skal stadig kunne bruge det, siger Poul Bak Pedersen.

Vigtig dataopsamling

Hvis man som butik vil benytte sig af Apps4alls loyaliteskoncept, får man en app, plastikkort, scannere til butikken og en integration med webshoppen, hvis man har sådan en. Samtidig sikrer systemet, at butikken kan opsamle data om kunderne i alle kanalerne, som efterfølgende kan bruges i eksempelvis markedsføringsøjemed til målrettede nyhedsbreve eller visninger i webshoppen.

- Man får værdifuldt data om de forskellige kundegrupper med forskellige adfærdsmønstre. Hvor den typiske unge forbruger måske primært bruger telefonen til sit forbrug, så det er et helt andet end fru Jensen på 45, der hænger meget fast i sit plastikkort og insisterer på at handle i den lokale butik. Og så er der dem, der går efter convenience og sidder hjemme i sofaen om aftenen og surfer via pc eller iPad. De har et helt tredje adfærdsmønster. Så lige så vigtigt det er at bringe en solid loyalitetsløsning ud til kunderne, lige så vigtigt er det at opsamle data fra alle de forskellige målgrupper, så den data kan blive bearbejdet videre ud i markedsføringen, siger Poul Bak Pedersen til detailfolk.dk.

Det nye koncept lanceres til detailhandlen over hele Skandinavien. Apps4all har ansat Kurt Bartholin Thomsen som ny Sales Manager med ansvar for salg af konceptet til enterprise-kunder i Skandinavien.

LÆS OGSÅ: Ekspert: Detailkæder misforstår ideen med kundeklubber



Flere detailnyheder Gå til forsiden




Daglig nyhedsmail:



Del artiklen:








Seneste jobs



detailfolk.dk | A.P Møllers Allé 9B | DK-2791 Dragør | Tlf.: 32 94 20 27 | CVR: 34735832




Tilmeld nyhedsbrev

Få detailnyheder direkte i din indbakke

Tilmeld dig den gratis daglige nyhedsmail og hold dig opdateret om branchen

Fornavn
 
Efternavn
 
 
 
TILMELD