Ny uddannelse skal løfte fremtidens butikssalg
Svendborg Dekoratørskole åbner en etårig kreative uddannelse, som skal gøre fysiske butikker mere attraktive i kampen om kunder.
Der er hjælp på vej til fysiske butikker, der ved hjælp af visuelle effekter ønsker at gøre deres butikker mere attraktive over for kunder.
Således åbner Svendborg Dekoratørskole en ny, etårig kreativ uddannelse med navnet ’Creative Visual Merchandiser’-uddannelse.
- Igennem de sidste 20 år er kreativiteten barberet af enhver vinduesdekoration og in-store-udstilling. Det er blevet så stilistisk, pænt og korrekt, at vi i den grad mangler oplevelsen, hvilket har betydning for en salgssucces, fortæller Carina Poomkong Egemose, der er teamkoordinator på Svendborg Dekoratørskole.
LÆS OGSÅ: Fysiske butikker er fortsat vigtige for kunderne
Nye forbrugermønstre
Creative Visual Merchandiser-uddannelsen starter op til august og kombinerer det klassiske dekoratørfag med kreative og digitale kompetencer, der ifølge teamkoordinatoren på Svendborg Dekoratørskole baner vejen for fremtidens detailhandel.
Eleverne lærer at skabe et helstøbt og ensartet visuelt udtryk på tværs af offline- og online-kanaler, samtidig med at de opbygger en stærk forståelse for innovation, salg og omsætning. En Creative Visual Merchandiser kan derfor både udtænke ideer og gøre dem til virkelighed, hvilket er en efterspurgt kompetence i det moderne danske erhvervsliv, fremhæver Carina Poomkong Egemose.
- Forbrugerne shopper rundt på en helt anden måde i dag end tidligere, blandt andet grundet den digitale udvikling. Derfor er det vigtigt, at de nye elever får kompetencer til at skabe en rød tråd mellem den fysiske butik, website og sociale medier, forklarer Carina Poomkong Egemose, der udover at være teamkoordinator på Svendborg Dekoratørskole selv er en erfaren dekoratør/visual merchandiser.
Interesserede butikker er velkomne til informationsmøde den 7. april, mens der er åbent hus for kommende elever den 10. april.
LÆS OGSÅ: Ekspert: Mange danske butikker dør i de kommende år
Flere detailnyheder | Gå til forsiden |
Afstemning
Seneste nyheder
Ny udvikling i nethandlen: - Det gør ondt i hjertet
Salling Group lover kunderne priskrig
Pessimismen breder sig igen blandt forbrugerne
Faldende efterspørgsel bliver enden for særlig netbutik
Direktør stopper hos kendt tøjmærke
Lars Larsen Group sætter Ilva-direktør fra bestillingen
Måling: Danskerne holder på pengene
Louis Nielsen: Aftaler i shoppingcentre bremser ekspansion
Seneste cases og nyheder fra RetailDirect
Seneste afstemninger
(Primært specialhandel) Hvordan er salget gået i første kvartal af 2023?
(Primært arbejdsgiver) Er den nye overenskomst fonuftig?
Hvordan endte julesalget 2022? (Primært specialhandel)
Hvordan endte Black Friday/Black Week salgsmæssigt sammenlignet med 2021? (Primært specialhandel)
Mest læste nyheder
Seneste nyheder
Seneste blogindlæg
Whistleblowerloven i detailbranchen: Har du fået helt styr på din whistleblowerordning?
Detailsektoren går forrest i kampen for mere bæredygtige emballager
3 relevante pandemi learnings for din virksomhed
5 content marketing trends du skal holde øje med i 2022
Tendens viser: Handel fra mobile enheder overgår laptops