Tilmeld detailnyheder     Tip en ven om detailfolk     Cookies     Sitemap     RSS

"Den fysiske butiks største trussel!"

- Michael Friis Møller, Retailrådgiver – Meng & Company
L�s bloggen her

Ekspert: Mange danske butikker dør i de kommende år

Foto: detailfolk.dk



Monday den 7 March 2016 kl. 10:02 - Kilde: Børsen

Traditionelle butikker skal gøre flere ting, hvis de ikke vil risikere at miste livet, siger direktør i konsulenthus, der underviser i salg.

Fona har på en trist baggrund i februar og marts tiltrukket sig masser af medieopmærksomhed som følge af en alvorlig situation for elektronikkæden, der kæmper for at overleve.

Og ligesom Fona er andre danske butikker på vej til at begå præcis de samme fejl.

- Mange danske virksomheder vil dø i de kommende år, fordi de slet ikke forstår at omstille sig til den digitale virkelighed, siger Jens Dalgaard, direktør i konsulenthuset Tack International, der underviser i salg, til dagbladet Børsen.

Jens Dalgaard har sammen med salgsdirektør Jesper Wagner fra analysevirksomheden Exometric netop udgivet bogen ’Ekundeservice – nøglen til fremtidens handel’, som beskriver, hvilke problemer traditionelle butikker får, hvis de ikke indser, at netbutikken er den primære – og agerer derefter.

- Den fysiske butik skal være så god, at kunderne glæder sig over at komme i den, fordi den leverer en særlig oplevelse. Den skal i mange tilfælde levere førstegangsoplevelsen. Og når kunderne så fortsætter over i netbutikken, så skal den gode oplevelse naturligvis følge med. På nettet skal der være god online support. Og så må kunden meget gerne blive ringet op efterfølgende og spurgt, om varen er kommet frem, og om handelen er gået godt, forklarer Jens Dalgaard til Børsen.

LÆS OGSÅ: Fdih: Disse trends vil præge 2016

Blomsterhandlers genopblomstring

Et godt eksempel på en butik, der har genopfundet sig selv, er ifølge Jens Dalgaard en blomsterhandler på Farum Bytorv. Butikken havde svært ved at klare sig og fik ny ejer, samtidig med at den blev en del af Interfloras velfungerende nethandelssystem.

- Og nu sælger blomsterhandleren ikke bare blomster, men også vin, te, chokolade og meget andet. Meget handel foregår over nettet, men det er en oplevelse at komme i butikken. Og jeg ved, at den nye ejer nu ligefrem overvejer at åbne endnu en forretning, siger Jens Dalgaard til Børsen.

LÆS OGSÅ: Detailekspert: Disse trends vil præge detailhandlen i 2016

Læs hele artiklen på Børsen


Flere detailnyheder Gå til forsiden




Daglig nyhedsmail:



Del artiklen:


Seneste cases og nyheder fra RetailDirect







Seneste jobs



detailfolk.dk | A.P Møllers Allé 9B | DK-2791 Dragør | Tlf.: 32 94 20 27 | CVR: 34735832




Tilmeld nyhedsbrev

Få detailnyheder direkte i din indbakke

Tilmeld dig den gratis daglige nyhedsmail og hold dig opdateret om branchen

Fornavn
 
Efternavn
 
 
 
TILMELD