Tilmeld detailnyheder     Tip en ven om detailfolk     Cookies     Sitemap     RSS

"Alle kender ROI, men har du fokus på ROE?"

- Morten Max, MAX - Retail Made Simple
Læs bloggen her

Detailekspert: Disse trends vil præge detailhandlen i 2016

Henrik Meng fra konsulenthuset Meng & Company har kigget i krystalkuglen
Foto: Privat



Torsdag den 28 januar 2016 kl. 06:10 af: Søren Duran Duus - 0

Læs fem ting, der kommer i fokus i den danske detailhandel i år ifølge Henrik Meng fra konsulenthuset Meng & Company.

Det er svært at spå. Især om fremtiden.

Alligevel har detailfolk.dk bedt stifter af og administrerende direktør i konsulentvirksomheden Meng & Company, Henrik Meng, om at kigge i krystalkuglen for at give fem bud på, hvilke fem tendenser der i stigende grad kommer til at indtage den danske detailhandel anno 2016.

LÆS OGSÅ: De vigtigste forbrugertrends i detailhandlen

Her følger Henrik Mengs bud – med hans kommentar efter hvert punkt:

1) Betydningen af eminent kundeservice i de fysiske butikker stiger til nye højder:

Forbrugerne er trætte af middelmådig service og slidte fraser a la ’ha’ en fortsat god dag’. De vil mødes i øjenhøjde og have personlig service, udover det sædvanlige. Butikker, der ikke kender forskel på det, der gør kunder ’tilfredse’ og ’meget tilfredse’ og agerer derefter, får det svært

2) Kundeloyalitet via ’kort for point’ dør:

Forbrugerne er trætte af at skulle holde styr på de mange kundekort. Nye loyalitetsprogrammer boomer (se punkt 3 og 5)

3) Sociale mediers betydning for salg og kundeloyalitet vokser mere end nogensinde:

Forbrugerne elsker at dele gode – og dårlige – historier og oplevelser med vennerne – og at få gode råd, som man gladeligt følger, fordi man stoler på sine venner. Køb-knappen rykker ind ved siden af like-knappen

4) Webhandel smelter endnu mere sammen med fysiske butikker:

Bestil i butikken og få leveret hjemme og omvendt. Butikker åbner mere websalg – og webbutikker åbner fysiske butikker. Der er efterspørgsel på kombinationen af online-butikkers convenience og de fysiske butikkers evne til at skabe nærvær og nærhed. De dygtige detailfolk mestrer at være vedkommende for kunderne på begge platforme

5) Smidige betalingsløsninger bliver endnu mere ukomplicerede og udbredte:

Kundeloyalitetsprogrammerne smelter sammen med betalingsløsningerne. Loyalitet i handel og deling af købsoplevelser på sociale medier bliver en endnu større del af belønnings-startegien fra butik til kunde

LÆS OGSÅ: 10 trends alle detail-nørder bør holde øje med



Flere detailnyheder Gå til forsiden

Kommentér denne artikel. (Du kan blive den første)



Daglig nyhedsmail:



Del artiklen:



Kommentarer

Skriv kommentar med profil

> Log ind her, eller opret profil her


Skriv kommentar uden profil

> Vi benytter Google antispam løsning for din sikkerhed

Navn
E-mail (Vises ikke)
Husk den gode tone :-)






Seneste jobs



detailfolk.dk | A.P Møllers Allé 9A | DK-2791 Dragør | Tlf.: 32 94 20 27 | CVR: 34735832




Tilmeld nyhedsbrev

Få detailnyheder direkte i din indbakke

Tilmeld dig den gratis daglige nyhedsmail og hold dig opdateret om branchen

Fornavn
 
Efternavn
 
 
 
TILMELD