Tilmeld detailnyheder     Tip en ven om detailfolk     Cookies     Sitemap     RSS

"Den fysiske butiks største trussel!"

- Michael Friis Møller, Retailrådgiver – Meng & Company
L�s bloggen her

Detailekspert: Sådan optimerer butikker julesalget

Henrik Meng fra konsulenthuset Meng & Co
Foto: Privat



Afstemning

Er der generelt i den fysiske detailhandel nok fokus på service?

Ja, helt klart. God service har afgørende betydning for folks køb
 
Ja, men det betyder ikke så meget for kunderne
 
Nej, men hvis der var mere fokus, ville kunderne nok købe mere
 
Nej, og det har der aldrig været
 
Ved ikke
 
Thursday den 10 December 2015 kl. 09:14 af: Søren Duran Duus

Henrik Meng fra konsulenthuset Meng & Co kommer med gode råd til både butikschefer og medarbejdere i fysiske butikker til, hvordan flere varer bliver langet over disken. Se video.

Rundt i landets fysiske butikker er der forhåbentligt travlt med salget i øjeblikket på grund af det igangværende julesalg.

Men ifølge administrerende direktør i og stifter af konsulenthuset Meng & Co, Henrik Meng, kan mange butikker sagtens optimere deres julesalg og det generelle salg. I et interview med detailfolk.dk forklarer Henrik Meng, at det blot kræver, at butikschefer og medarbejdere følger nogle ’banale’ råd, som han her deler med detailfolk.dk’s læsere:

Gode råd til butikschefer:

1) Husk at julen er hjerternes fest - også for personalet
Skab en ordentlig julestemning på holdet, så det gode humør breder sig til kunderne

2) Dit personale er julemandens hjælpere
Lær dem, hvordan de bedst sælger den rigtige gave til den rigtige kunde. Pak gaven flot ind, så gavemodtagerne glæder sig til at åbne pakken

3) Mersalg, når det er bedst er omsorgssalg
Lær dit hold at vise omsorg for kunderne ved at ’tømme deres ønskeliste’ - få solgt de gaver, der glæder modtagerne mest

4) Nethandlen vokser som aldrig før
Kunderne kommer ikke for at ’kigge’ - de vil allerhelst købe, hvis du hjælper dit personale med at give dem en mulighed for det, mens de er i din butik

5) Gør det sjovt at have travlt
Fang personalet i at skabe gode oplevelser for kunderne - og gå foran med den gode julestemning, også når der er allermest tryk på

6) Giv personalet en ordentlig julegave
- og sig tak for indsatsen, som om du mener det.

LÆS OGSÅ: Gode råd: Sådan bliver du mere arbejdsmotiveret

Gode råd til medarbejdere:

Overordnet: Mød kunderne i øjenhøjde og vis dem, at du sætter pris på deres forretning. (Det er trods alt dem, der betaler din løn.)

1) Sørg for at gæsterne føler sig personligt velkommen i din forretning.
Kunderne skal først købe dig, før de køber gaver

2) Opdag kundens ærinde - hvem skal der købes gaver til i dag?

3) Find en god løsning, som kan pakkes ind i dag

4) Interessér dig for om der er andre ting, du kunne gøre for kunden
Omsorgssalg kan både være tilbehør til den gave, du allerede har solgt - men også at hjælpe med gaver til andre på listen

5. Pak gaverne flot ind (husk at kunden er julemanden) og sig tak for handlen og farvel, så kunden forlader dig med en rar fornemmelse i maven. (Så kommer personen nemlig igen og tager familie og venner med i det nye år.)

I nedenstående video uddyber Henrik Meng fra konsulenthuset Meng & Co sine råd til butikker i forbindelse med det aktuelle julesalg. 
 

LÆS OGSÅ: Gode råd før og efter firmajulefrokosten



Flere detailnyheder Gå til forsiden




Daglig nyhedsmail:



Del artiklen:


Seneste cases og nyheder fra RetailDirect







Seneste jobs



detailfolk.dk | A.P Møllers Allé 9B | DK-2791 Dragør | Tlf.: 32 94 20 27 | CVR: 34735832




Tilmeld nyhedsbrev

Få detailnyheder direkte i din indbakke

Tilmeld dig den gratis daglige nyhedsmail og hold dig opdateret om branchen

Fornavn
 
Efternavn
 
 
 
TILMELD