10 gode råd til succesfuldt iværksætteri
Jonatan Løws 10 gode råd
1. Start noget der giver mening for dig.
2. Tænk i kombinationer frem for ideer.
3. Hæng dit sind til tørre. Det vil sige husk pauserne ind imellem.
4. Master til message. Fokusér på at gøre dit budskab klart og tydeligt.
5. Lyt højere og bed om hjælp - det nytter ikke noget at være for stolt.
6. Byg på din selvtillid. Det vil sige sørg for, at indhente ny viden og kompetencer.
7. Husk at fejle. Det kan betragtes som vigtig læring.
8. Lær at elske uvisheden - den er et grundvilkår som iværksætter.
9. Vær kærlig. Både over for dig selv og dine nærmeste, da deres opbakning er altafgørende.
10. Omgiv dig med mennesker som kan udfordre dig. Sørg for at dit nærmeste netværk har en evne til at holde dig i gang med at udvikle tanker og ideer.
Kilde: Jonathan Løw - Listen Louder
En iværksætter giver i en ny bog råd til andre, der drømmer om at springe ud i iværksætteriet.
Kan man både være succesfuld og lykkelig som iværksætter?
Ja, mener Jonathan Løw, der selv har startet fire virksomheder op, heraf to internationale Gazelle start-ups.
I sin nye bog 'Listen Louder' giver iværksætteren 10 gode råd til, hvordan man bliver succesfuld såvel som lykkelig som iværksætter (se faktaboks).
- Jeg tror ikke på en motivation, der hedder at blive rig eller tjene mange penge. Det er en mulig sidegevinst for nogle få, mens det aldrig bliver virkelighed for langt de fleste. I stedet bør drivet være at skabe en hverdag og en livsstil, der gør én selv og omgivelserne mere lykkelige, skriver Jonathan Løw blandt andet i bogen.
Lyt til verden
I bogen Listen Louder har Jonathan Løw udover iværksætteri også valgt at sætte fokus på temaerne innovation og autentisk markedsføring med konkrete værktøjer til læseren. Alt sammen med udgangspunkt i en filosofi, der handler om at lytte til verden omkring en.
- Indenfor innovation ved vi i dag, at nøglen til succesfulde forandringer ligger i at lytte højere til andre mennesker for at forstå dem bedre. Virksomhederne kalder det at være kundecentreret og andre fine ord, men det handler dybest set om at skabe udvikling og fornyelse ved oprigtigt at forstå kundens behov, skriver Jonathan Løw blandt andet om det at lytte.
Jonathan Løw har en baggrund som marketingchef hos Bog & idé og KaosPiloterne. Han lever i dag af foredrag og rådgivning af små og store virksomheder og kommunale organisationer via sin egen virksomhed Listen Louder. Jonathan Løw vil fremover blogge om de nyeste trends inden for detailhandlen på detailfolk.dk.
LÆS OGSÅ: Ilse Jacobsens iværksættereventyr: Fra sortbørslån til millionsucces
Flere detailnyheder | Gå til forsiden |
Relaterede nyheder
Afstemning
Seneste nyheder
Netbutik køber virksomhed kendt fra DR-program
Kaffebutik bliver til en lille kæde
Danske stormagasiner satser på eksklusivt genbrug
Elev fra Matas løber med førstepladsen ved Fagprøveprisen
Ruller nyt smileymærke ud i landets butikker
Se de tre stærke prismodtagere ved årets Danish Retail Award
Fastholder mål om 40-50 butikker på dansk grund
Overtager ejerskab af møbelkæde for 1 krone
Seneste afstemninger
(Primært specialhandel) Hvordan er salget gået i første kvartal af 2023?
(Primært arbejdsgiver) Er den nye overenskomst fonuftig?
Hvordan endte julesalget 2022? (Primært specialhandel)
Hvordan endte Black Friday/Black Week salgsmæssigt sammenlignet med 2021? (Primært specialhandel)
Mest læste nyheder
Seneste nyheder
Seneste blogindlæg
Har coronakrisen givet varig opblomstring til bymidterne eller blot kunstigt åndedræt?
”Grøn” markedsføring er blevet et brandvarmt emne
Stop skævvridningen og vis erhvervssind: Udskyd udbetalingen af feriepenge og hjælp flere brancher!
Længere reklamationsret giver ikke mere holdbare produkter
Kære erhvervsminister: her er 5 grunde til at din argumentation om tilladt non-food salg i supermarkeder ikke holder en meter