Tilmeld detailnyheder     Tip en ven om detailfolk     Cookies     Sitemap     RSS

"Har coronakrisen givet varig opblomstring til bymidterne eller blot kunstigt åndedræt? "

- Dennis Clausager, detailfolk.dk
L�s bloggen her

10 gode råd til succesfuldt iværksætteri

Foto: Colourbox



Jonatan Løws 10 gode råd

1. Start noget der giver mening for dig.

2. Tænk i kombinationer frem for ideer.

3. Hæng dit sind til tørre. Det vil sige husk pauserne ind imellem.

4. Master til message. Fokusér på at gøre dit budskab klart og tydeligt.

5. Lyt højere og bed om hjælp - det nytter ikke noget at være for stolt.

6. Byg på din selvtillid. Det vil sige sørg for, at indhente ny viden og kompetencer.

7. Husk at fejle. Det kan betragtes som vigtig læring.

8. Lær at elske uvisheden - den er et grundvilkår som iværksætter.

9. Vær kærlig. Både over for dig selv og dine nærmeste, da deres opbakning er altafgørende.

10. Omgiv dig med mennesker som kan udfordre dig. Sørg for at dit nærmeste netværk har en evne til at holde dig i gang med at udvikle tanker og ideer.

Kilde: Jonathan Løw - Listen Louder

Wednesday den 13 August 2014 kl. 11:11 af: Freja Thorbech

En iværksætter giver i en ny bog råd til andre, der drømmer om at springe ud i iværksætteriet.

Kan man både være succesfuld og lykkelig som iværksætter?

Ja, mener Jonathan Løw, der selv har startet fire virksomheder op, heraf to internationale Gazelle start-ups.

I sin nye bog 'Listen Louder' giver iværksætteren 10 gode råd til, hvordan man bliver succesfuld såvel som lykkelig som iværksætter (se faktaboks).

- Jeg tror ikke på en motivation, der hedder at blive rig eller tjene mange penge. Det er en mulig sidegevinst for nogle få, mens det aldrig bliver virkelighed for langt de fleste. I stedet bør drivet være at skabe en hverdag og en livsstil, der gør én selv og omgivelserne mere lykkelige, skriver Jonathan Løw blandt andet i bogen.

Lyt til verden

I bogen Listen Louder har Jonathan Løw udover iværksætteri også valgt at sætte fokus på temaerne innovation og autentisk markedsføring med konkrete værktøjer til læseren. Alt sammen med udgangspunkt i en filosofi, der handler om at lytte til verden omkring en.

- Indenfor innovation ved vi i dag, at nøglen til succesfulde forandringer ligger i at lytte højere til andre mennesker for at forstå dem bedre. Virksomhederne kalder det at være kundecentreret og andre fine ord, men det handler dybest set om at skabe udvikling og fornyelse ved oprigtigt at forstå kundens behov, skriver Jonathan Løw blandt andet om det at lytte.

Jonathan Løw har en baggrund som marketingchef hos Bog & idé og KaosPiloterne. Han lever i dag af foredrag og rådgivning af små og store virksomheder og kommunale organisationer via sin egen virksomhed Listen Louder. Jonathan Løw vil fremover blogge om de nyeste trends inden for detailhandlen på detailfolk.dk.

LÆS OGSÅ: Ilse Jacobsens iværksættereventyr: Fra sortbørslån til millionsucces



Flere detailnyheder Gå til forsiden




Daglig nyhedsmail:



Del artiklen:


Seneste cases og nyheder fra RetailDirect







Seneste jobs



detailfolk.dk | A.P Møllers Allé 9B | DK-2791 Dragør | Tlf.: 32 94 20 27 | CVR: 34735832




Tilmeld nyhedsbrev

Få detailnyheder direkte i din indbakke

Tilmeld dig den gratis daglige nyhedsmail og hold dig opdateret om branchen

Fornavn
 
Efternavn
 
 
 
TILMELD