Læs om fremtidens trends i detailbranchen
En ny rapport har på baggrund af en rundspørge blandt europæiske detailhandlere givet et bud på kommende trends i detailbranchen.
Mobilhandel og brug af kundedata er noget, der i den grad vil vinde indpas i fremtidens detailhandel. Det vurderer MasterCard på baggrund af en ny rapport, hvor de har adspurgt 306 detailhandlere i Storbritannien, Frankrig, Tyskland, Rusland og Italien.
Her kan du læse om nogle af de trends den europæiske detailbranche kan forvente de kommende år.
Mobilen som primær kundekontakt
Hele 43 procent af de adspurgte detailhandlere forventer, at mobilen vil blive deres vigtigste kommunikationsredskab til deres kunder og overgå forretninger, hjemmesider og call centre i 2020. Det er dog kun lidt over hver fjerde af de adspurgte detailhandlere, der på nuværende tidspunkt bruger mobiltelefonen i forsøg på at nå deres kunder.
Kundedata er altafgørende
Data om kunderne er den 2. mest afgørende faktor for de adspurgte, når de skal investere på den korte bane. To ud af fem vil bruge kundedata for at forbedre kundeservicen, og mange nævner øget kundesegmentering som den vigtigste fordel ved bedre adgang til data.
Forbrugeren får øget magt
Lidt mere end hver tredje af de adspurgte mener, at forbrugerens øgede magt og valgmuligheder blandt andre forhandlere er den største årsag til ændringer i branchen i de sidste fem år.
Teknologien presser detailbranchen
På baggrund af rapporten, vurderer Hany Fam, direktør for Strategic Alliances Europe hos MasterCard Worldwide, at den tekniske udvikling i den grad har ændret detailbranchen.
- Der er et stort pres på industrien lige nu for at kunne følge med forbrugerne, men med det tempo, som den teknologiske udvikling kan ske i, så kan det være svært. Nu, mere end nogensinde, er det afgørende at levere den gode kundeoplevelse, og detailhandlen er nødt til at tilbyde en problemfri service til forbrugeren – fra første kontakt til betalingen. Derudover er detailhandlende nødt til at forstå deres forbrugere og kende deres indkøbshistorik, så man kan gøre kundeservicen personlig og være i kontakt med forbrugerne på en nem og relevant måde via den salgskanal, som passer forbrugerne bedst, siger han i en pressemeddelse fra MasterCard.
Flere detailnyheder | Gå til forsiden |
Relaterede nyheder
Afstemning
Seneste nyheder
Netbutik køber virksomhed kendt fra DR-program
Kaffebutik bliver til en lille kæde
Danske stormagasiner satser på eksklusivt genbrug
Elev fra Matas løber med førstepladsen ved Fagprøveprisen
Ruller nyt smileymærke ud i landets butikker
Se de tre stærke prismodtagere ved årets Danish Retail Award
Fastholder mål om 40-50 butikker på dansk grund
Overtager ejerskab af møbelkæde for 1 krone
Seneste afstemninger
(Primært specialhandel) Hvordan er salget gået i første kvartal af 2023?
(Primært arbejdsgiver) Er den nye overenskomst fonuftig?
Hvordan endte julesalget 2022? (Primært specialhandel)
Hvordan endte Black Friday/Black Week salgsmæssigt sammenlignet med 2021? (Primært specialhandel)
Mest læste nyheder
Seneste nyheder
Seneste blogindlæg
Har coronakrisen givet varig opblomstring til bymidterne eller blot kunstigt åndedræt?
”Grøn” markedsføring er blevet et brandvarmt emne
Stop skævvridningen og vis erhvervssind: Udskyd udbetalingen af feriepenge og hjælp flere brancher!
Længere reklamationsret giver ikke mere holdbare produkter
Kære erhvervsminister: her er 5 grunde til at din argumentation om tilladt non-food salg i supermarkeder ikke holder en meter