Tilmeld detailnyheder     Tip en ven om detailfolk     Cookies     Sitemap     RSS

"Har du prøvet social selling i din butik eller som digital strategi?"

- Peter Skjold Mogensen, Lektor - Cph Business
L�s bloggen her

Læs om fremtidens trends i detailbranchen

Foto: detailfolk.dk



Wednesday den 19 September 2012 kl. 14:21 af: Simone Hansen

En ny rapport har på baggrund af en rundspørge blandt europæiske detailhandlere givet et bud på kommende trends i detailbranchen.

Mobilhandel og brug af kundedata er noget, der i den grad vil vinde indpas i fremtidens detailhandel. Det vurderer MasterCard på baggrund af en ny rapport, hvor de har adspurgt 306 detailhandlere i Storbritannien, Frankrig, Tyskland, Rusland og Italien.

Her kan du læse om nogle af de trends den europæiske detailbranche kan forvente de kommende år. 

Mobilen som primær kundekontakt

Hele 43 procent af de adspurgte detailhandlere forventer, at mobilen vil blive deres vigtigste kommunikationsredskab til deres kunder og overgå forretninger, hjemmesider og call centre i 2020. Det er dog kun lidt over hver fjerde af de adspurgte detailhandlere, der på nuværende tidspunkt bruger mobiltelefonen i forsøg på at nå deres kunder. 

Kundedata er altafgørende

Data om kunderne er den 2. mest afgørende faktor for de adspurgte, når de skal investere på den korte bane. To ud af fem vil bruge kundedata for at forbedre kundeservicen, og mange nævner øget kundesegmentering som den vigtigste fordel ved bedre adgang til data.

Forbrugeren får øget magt

Lidt mere end hver tredje af de adspurgte mener, at forbrugerens øgede magt og valgmuligheder blandt andre forhandlere er den største årsag til ændringer i branchen i de sidste fem år.

Teknologien presser detailbranchen

På baggrund af rapporten, vurderer Hany Fam, direktør for Strategic Alliances Europe hos MasterCard Worldwide, at den tekniske udvikling i den grad har ændret detailbranchen. 

- Der er et stort pres på industrien lige nu for at kunne følge med forbrugerne, men med det tempo, som den teknologiske udvikling kan ske i, så kan det være svært. Nu, mere end nogensinde, er det afgørende at levere den gode kundeoplevelse, og detailhandlen er nødt til at tilbyde en problemfri service til forbrugeren – fra første kontakt til betalingen. Derudover er detailhandlende nødt til at forstå deres forbrugere og kende deres indkøbshistorik, så man kan gøre kundeservicen personlig og være i kontakt med forbrugerne på en nem og relevant måde via den salgskanal, som passer forbrugerne bedst, siger han i en pressemeddelse fra MasterCard. 

 

 

 

 



Flere detailnyheder Gå til forsiden




Daglig nyhedsmail:



Del artiklen:


Relaterede nyheder

Nyheden har ingen relaterede nyheder

Afstemning

Hvordan endte omsætningen i første halvår? (primært specialhandel)

Markant bedre end forventet
 
En anelse bedre end forventet
 
Nogenlunde som forventet
 
Lidt ringere end forventet
 
Markant ringere end forventet
 
Ved ikke
 

Seneste cases og nyheder fra RetailDirect







Seneste jobs



detailfolk.dk | A.P Møllers Allé 9B | DK-2791 Dragør | Tlf.: 32 94 20 27 | CVR: 34735832




Tilmeld nyhedsbrev

Få detailnyheder direkte i din indbakke

Tilmeld dig den gratis daglige nyhedsmail og hold dig opdateret om branchen

Fornavn
 
Efternavn
 
 
 
TILMELD