Fysiske butikker er fortsat vigtige for kunderne
En ny, stor undersøgelse viser, at de fysiske butikker fortsat er vigtige for kunderne. Men detailbranchen har især to vigtige opgaver.
Selvom rene netbutikker og især omnichannel har stor fokus i detailbranchen både herhjemme og i udlandet, viser en ny, global undersøgelse, at medarbejdere og servicen i detailhandlen kan gøre forskellen på, om en kunde vælger nethandel eller den klassiske butik.
Den konkluderer revisions- og konsulentkoncernen PwC i en ny global undersøgelse, ’Retailers and the Age of Disruption’, hvor omkring 23.000 forbrugere fra 25 forskellige lande har deltaget.
Det skriver erhvervsmediet Finans.
LÆS OGSÅ: Danske butikker har fået mere travlt
Skal tiltrække og udvikle talenter
PwC-analysen viser, at eksempelvis inden for elektronikprodukter har 44 procent af de danske forbrugere hentet information i nethandlen om det ønskede produktet, hvorefter 58 procent alligevel har valgt at købe det i en fysisk butik. Samme tendens ses globalt.
- Undersøgelsen understreger, at de fysiske butikker fortsat er vigtige for forbrugerne. Detailhandlen skal ifølge undersøgelsen satse på at tiltrække og udvikle talenter, der kan betjene nutidens sofistikerede og meget vidende forbrugere, siger partner Henrik Trangeled Kristensen, PwC, i en kommentar om undersøgelsen, skriver Finans, som oplyser, at over halvdelen af de danske kunder ifølge undersøgelsen køber varer online for at sikre sig en favorabel pris, mens 38 procent siger, at det handler om bekvemmelighed.
LÆS OGSÅ: Derfor dropper dansk butikskæde sin netbutik
Læs hele artiklen på FinansFlere detailnyheder | Gå til forsiden |
Afstemning
Seneste nyheder
Netbutik køber virksomhed kendt fra DR-program
Kaffebutik bliver til en lille kæde
Danske stormagasiner satser på eksklusivt genbrug
Elev fra Matas løber med førstepladsen ved Fagprøveprisen
Ruller nyt smileymærke ud i landets butikker
Se de tre stærke prismodtagere ved årets Danish Retail Award
Fastholder mål om 40-50 butikker på dansk grund
Overtager ejerskab af møbelkæde for 1 krone
Seneste afstemninger
(Primært specialhandel) Hvordan er salget gået i første kvartal af 2023?
(Primært arbejdsgiver) Er den nye overenskomst fonuftig?
Hvordan endte julesalget 2022? (Primært specialhandel)
Hvordan endte Black Friday/Black Week salgsmæssigt sammenlignet med 2021? (Primært specialhandel)
Mest læste nyheder
Seneste nyheder
Seneste blogindlæg
Har coronakrisen givet varig opblomstring til bymidterne eller blot kunstigt åndedræt?
”Grøn” markedsføring er blevet et brandvarmt emne
Stop skævvridningen og vis erhvervssind: Udskyd udbetalingen af feriepenge og hjælp flere brancher!
Længere reklamationsret giver ikke mere holdbare produkter
Kære erhvervsminister: her er 5 grunde til at din argumentation om tilladt non-food salg i supermarkeder ikke holder en meter