Tilmeld detailnyheder     Tip en ven om detailfolk     Cookies     Sitemap     RSS

"Har du prøvet social selling i din butik eller som digital strategi?"

- Peter Skjold Mogensen, Lektor - Cph Business
L�s bloggen her

Nøglefigur trækker sig helt fra Boozt

Beauty by Boozt-butikken i Roskilde.
Foto: Jensen Retail Group



Friday den 16 August 2019 kl. 09:31 af: Kristian Holgersen

Hos modeportalen Boozt er han både medstifter og finansdirektør, men nu søger han andre græsgange. Imens stiger omsætningen.

Ved udgangen af januar 2020 har Allan Junge-Jensen sidste arbejdsdag hos Boozt, hvor han sidder som finansdirektør.

Det skriver modevirksomheden i en pressemeddelelse.

- Jeg er stolt af det selskab, vi har skabt, og jeg forlader det i en stærk position. Personligt vil jeg nu søge efter en stilling med en mere kommerciel karakter, siger Allan Junge-Jensen.

Han var med til at relancere Boozt som en portal for modetøj tilbage i 2011. Før det håndterede virksomheden  hjemmesider for modebrands, men uden at have sin egen netbutik.

- Det har været et rigtig godt partnerskab, nogle gange næsten som et ægteskab. Men der er en udløbsdato på alle gode ting, siger Hermann Haraldsson, administrerende direktør i Boozt.

- At Allan ville videre, når han han mente, at hans arbejde var gjort, har vi hele tiden vidst. Vi vil savne ham og er taknemmelige for hans bidrag, fortsætter han.

Udover Boozt.com har virksomheden en outletdel, Booztlet.com, som også har fysiske butikker. Derudover findes der to Beauty by Boozt-butikker med skønhedsprodukter i Roskilde og København.

Salget går frem

Mens Boozt nu starter jagten på en ny finansdirektør, så er virksomhedens regnskab for årets andet kvartal netop frigivet.

Her går omsætningen frem med 26 procent til 898,7 millioner svenske kroner. Bemærkelsesværdigt nok stiger outlet-delen Booztlet.com isoleret set 156 procent - Boozt.com må nøjes med en forbedring på 21 procent .

Bundlinjen har ligeledes haft travlt og vokser til 33,1 millioner - 37,1 procent bedre end samme periode året før.

- Værdien af den gennemsnitlige ordre på Boozt.com holder niveau i forhold til sidste år, mens andelen af returnerede ordrer er gået tilbage efter en stigning i årets første kvartal, siger en tilfreds Hermann Haraldsson i en kommentar til regnskabet.

- Væksten var både drevet af en øget købefrekvens blandt de tilbagevendende kunder og en højere tilkomst af nye kunder i forhold til sidste år, fortsætter han.

LÆS OGSÅ: Vigtigt kvartal gav hobevis af nye kunder til Boozt



Flere detailnyheder Gå til forsiden




Daglig nyhedsmail:



Del artiklen:


Seneste cases og nyheder fra RetailDirect







Seneste jobs



detailfolk.dk | A.P Møllers Allé 9B | DK-2791 Dragør | Tlf.: 32 94 20 27 | CVR: 34735832




Tilmeld nyhedsbrev

Få detailnyheder direkte i din indbakke

Tilmeld dig den gratis daglige nyhedsmail og hold dig opdateret om branchen

Fornavn
 
Efternavn
 
 
 
TILMELD