Tilmeld detailnyheder     Tip en ven om detailfolk     Cookies     Sitemap     RSS

"Den fysiske butiks største trussel!"

- Michael Friis Møller, Retailrådgiver – Meng & Company
L�s bloggen her

Netto sender nyt private label ud i butikkerne





FAKTA

  • Produktserien Spir får 19 produkter
  • Spir lander i alle Netto-butikker fra uge 18
  • Spir-produktserien indeholder: is, pizza, plantedrikke, paté, pålæg, smørepålæg, tofu, falafel, soja’ghurt og plantealternativer til smøreost, revet ost og ost i skiver

Kilde: Netto

Monday den 6 May 2019 kl. 09:16 af: Kr

Discountkæden forsøger at lukrere på den stigende interesse for kødfri fødevarer.

I disse klima-tider tager mange forbrugere deres kødforbrug op til revision.

Nogle går hele vejen og bliver vegetarer - eller ligefrem veganere - mens andre tager den mere med ro og nøjes med at skære lidt ned. Den sidstnævnte gruppe har også fået et navn; de kaldes flexitarer.

Nu forsøger Netto at imødekomme udviklingen. Det sker med lanceringen af et nyt private label under navnet Spir, skriver discountkæden i en pressemeddelelse.

Produkterne i Spir-serien skal være plantebaserede alternativer til traditionelle fødevarer og tæller plantedrikke, is, pålæg, pizza og soja’ghurt.

- Spir er hverdagens grønne, alternative valg. Et valg, som vi ved, mange af vores kunder er interesseret i, siger Anette Bøgh. Hun er Concept Manager i Netto.

- Produktet er udviklet for at gøre det lettere at prøve kræfter med plantebaserede fødevarer til en lav pris, og vi giver derved vores kunder mulighed for variation i indkøbskurven, fortsætter hun.

Tidligere succes

Netto har allerede gode erfaringer med at sende nye produktserier ud i butikkerne. Tilbage i 2017 lancerede discountkæden en række økologiske varer under navnet Øgo, og de er stadig at finde på hylderne.

I ugen efter lanceringen steg salget af økologi med 35 procent.

- Vi kan helt uden at blinke sige, at vi aldrig har solgt mere økologi, end vi har gjort i denne uge, sagde Brian Seemann, landedirektør i Netto, i en pressemeddelelsen dengang.

- Det er vores klart største enkeltuge nogensinde. Lanceringen af Øgo og vores rabat på 25 procent i denne uge har i den grad fået vores kunder til at vælge økologi, og vi er imponerede over det flotte salg, fortsatte han.

LÆS OGSÅ: Netto holder inde med udrulning af pant-koncept



Flere detailnyheder Gå til forsiden




Daglig nyhedsmail:



Del artiklen:


Seneste cases og nyheder fra RetailDirect







Seneste jobs



detailfolk.dk | A.P Møllers Allé 9B | DK-2791 Dragør | Tlf.: 32 94 20 27 | CVR: 34735832




Tilmeld nyhedsbrev

Få detailnyheder direkte i din indbakke

Tilmeld dig den gratis daglige nyhedsmail og hold dig opdateret om branchen

Fornavn
 
Efternavn
 
 
 
TILMELD