Tilmeld detailnyheder     Tip en ven om detailfolk     Cookies     Sitemap     RSS

"Har coronakrisen givet varig opblomstring til bymidterne eller blot kunstigt åndedræt? "

- Dennis Clausager, detailfolk.dk
L�s bloggen her

Netto har skiftet fokus i ny reklamekampagne

Foto: PR Salling Group



Wednesday den 23 June 2021 kl. 11:54 af: Kristian Holgersen

I den seneste reklamekampagne går Netto tilbage til rødderne og sætter igen fokus på pris. Det har discountkæden gode erfaringer med.

Netto har lige haft premiere på et nyt reklameunivers, som smager lidt af tidligere tider.

Under sloganet Livet er dyrt - gå i Netto begynder Netto igen at fokusere på lave priser i jagten på kunder. Det nye univers er blevet til i samarbejde med reklamebureauet Brandhouse, som har en længere historik med den landsdækkende discountkæde.

For omkring 10 år siden stod Brandhouse bag kampagnen Det er hårdt at tjene penge - Få mest muligt ud af dem, som ligner en lidt længere udgave af det nye slogan.

- Sammen med Brandhouse/Subsero har vi udviklet et koncept, der har en klar rød tråd til vores tidligere markedsføring, som var med til at skabe vores brand. Det nye koncept har igen fokus på pris - og ikke mindst hovedårsagen til at gå i Netto: at det giver dig bedre råd til livet, skriver Kathrine Werling på LinkedIn. Hun er marketingchef i Netto.

Hidtil har Netto gjort brug af et reklameunivers med sloganet Hver dag tæller.

Genoptog samarbejdet

Efter otte år gik Brandhouse og Netto hver til sit i 2016. Siden har discountkæden blandt andet brugt bureauet Orbit Red, men tidligere på året blev der så igen pustet nyt liv i forholdet.

- Vi valgte lige før jul at invitere fem reklamebureauer ind, som vi kender godt, heriblandt Brandhouse. Og det er altid en overvejelse for begge parter, om man kan finde hinanden igen. Netto har ændret sig meget, og det har Brandhouse også med nye kreative teams og fusionen med digitalbureauet Subsero, sagde Kathrine Werling i marts.

- Vi ønsker et langsigtet strategisk og kreativt samarbejde, og de vigtigste valgkriterier var bureauets kreative team og et nyt brandkoncept, som passer godt til Netto. Med valget af Brandhouse får vi så også et bureau, der kender os og Salling Group rigtig godt, og så får vi en række relevante specialister med i købet, siger hun.

I 2012 modtog Brandhouse prisen The True Award for årets bedste tv-kampagne i Danmark. Det var for Netto-reklamerne.

LÆS OGSÅ: Mange flere Netto-kunder mistede besindelsen i 2020 



Flere detailnyheder Gå til forsiden




Daglig nyhedsmail:



Del artiklen:


Seneste cases og nyheder fra RetailDirect







Seneste jobs



detailfolk.dk | A.P Møllers Allé 9B | DK-2791 Dragør | Tlf.: 32 94 20 27 | CVR: 34735832




Tilmeld nyhedsbrev

Få detailnyheder direkte i din indbakke

Tilmeld dig den gratis daglige nyhedsmail og hold dig opdateret om branchen

Fornavn
 
Efternavn
 
 
 
TILMELD