Modekoncern køber influencers tøjbutik
En nordjysk influencer har solgt sin butik til modekoncernen DK Company, hvor hun til gengæld har fået en ny stilling.
Modekoncernen DK Company har købt tøjbutikken Sirup, som den nordjyske influencer Henriette Svalgaard startede for flere år siden.
Ifølge Jens Poulsen, administrerende direktør i DK Company, åbner handlen op for nye muligheder for begge parter.
- Vi har via købet af Sirup indgået et rigtigt spændende og interessant partnerskab. Det er første gang, at vi investerer i en influencer med egen onlineplatform, siger han og fortsætter:
- Henriette har markeret sig som en betydelig spiller, særligt i det nordjyske, og vi er imponeret over den omsætning, som Henriette har formået at skabe via onlinehandel og butik Sirup.
Får stilling i Aalborg
På Instagram har Henriette Svalgaard godt 30.000 følgere. De kan se billeder fra hendes liv, men især med fokus på forretningen.
- Vi er glade for og stolte over at have indgået partnerskab med Henriette, som vi har fulgt gennem flere år. Henriette har drevet en fantastisk butik med stort nærvær til kunderne, både i den fysiske butik og via webshoppen, siger Martin Plougmand, der er Retail Director i DK Company.
Han har desuden en opgave mere til Henriette Svalgaard. Fremover skal hun også bruge tid i en af koncernens butikker i Aalborg.
- Jeg glæder mig meget til at påbegynde samarbejdet med Henriette, der skal stå i spidsen for Companys Ålborg og samtidig fortsætte driften af Sirup, siger Martin Plougmand.
Sirup er blevet drevet som enkeltmandsvirksomhed og lægger ikke årsregnskaber ud til frit skue i cvr-registeret. Det gør DK Company til gengæld - senest med rekorder på både top- og bundlinje.
LÆS OGSÅ: Jubler over rekordresultat efter et år med store opkøb
Flere detailnyheder | Gå til forsiden |
Afstemning
Seneste nyheder
Tomgangen blandt disse butikslokaler stiger kraftigt
Matas styrker international satsning: - For os er det en mærkedag
Coop finder salgsdirektør til de sidste Fakta-butikker
Tager næste skridt med nyt hybridkoncept
Taber millioner trods uventet fremgang i butikkerne
Dagligvarekæde tager nu hul på tocifret millioninvestering
Afviser tilbudskrig som svar på skærpet konkurrence
Stor køkkenkæde lukker op mod 20 butikker
Seneste cases og nyheder fra RetailDirect
Seneste afstemninger
Hvordan endte Black Friday/Black Week salgsmæssigt sammenlignet med 2021? (Primært specialhandel)
Hvordan tror du Black Friday salget ender i år sammenlignet med sidste år? (primært specialhandel)
Giver de nye regler for prismarkedsføring mening for detailbranchen?
Bør regeringen udskyde fristen for tilbagebetaling af coronalån endnu engang?
Mest læste nyheder
Seneste nyheder
Tomgangen blandt disse butikslokaler stiger kraftigt
Matas styrker international satsning: - For os er det en mærkedag
Coop finder salgsdirektør til de sidste Fakta-butikker
Tager næste skridt med nyt hybridkoncept
Taber millioner trods uventet fremgang i butikkerne
Seneste blogindlæg
Whistleblowerloven i detailbranchen: Har du fået helt styr på din whistleblowerordning?
Detailsektoren går forrest i kampen for mere bæredygtige emballager
3 relevante pandemi learnings for din virksomhed
5 content marketing trends du skal holde øje med i 2022
Tendens viser: Handel fra mobile enheder overgår laptops