Kendt modefamilie sælger ud af arvesølvet
- Mit fokus er at komme derudaf, lyder det fra hovedaktionæren, som tilhører fjerde generation af et eksklusivt modehus.
Familien bag modehuset Birger Christensen giver afkald på omkring 20 procent af ejerskabet, skriver Børsen.
Investeringsselskabet Chrispa har købt sig til 15 procent af ejerskabet, mens resten af de 20 procent bliver delt mellem bestyrelsesmedlemmet Thøger Thøgersen og investoren Niels Smith.
Med de nye partnere, som især skal hjælpe til med at udvikle forretningen digitalt, følger også en kapitaludvidelse på 10 millioner kroner.
- Jeg er fjerde generation, og det, vi gør nu, handler om at udvikle virksomheden og vores brands. Mit fokus er på at komme derudaf med selskabet, og det er derfor vi har fået nye investorer ind, siger hovedaktionær Jens Birger Christensen til Børsen.
- Der er i dag ikke nogen aftale om placeringen af familiens aktier på længere sigt, og der er ikke med de nye aktionærer aftalt noget om, at de senere skal overtage en større del, fortsætter han.
Birger Christensen, der oprindeligt var kendt for deres pelse, har en flagskibsbutik på Østergade i København, en butik i lufthavnen og sælger desuden tøj på nettet. Modehuset har mærker udefra i sortimentet, men sælger også sine egne mærker.
LÆS OGSÅ: Pumper ekstra millioner ind i presset modekæde
Læs hele artiklen på Børsen
Flere detailnyheder | Gå til forsiden |
Afstemning
Seneste nyheder
Netbutik køber virksomhed kendt fra DR-program
Kaffebutik bliver til en lille kæde
Danske stormagasiner satser på eksklusivt genbrug
Elev fra Matas løber med førstepladsen ved Fagprøveprisen
Ruller nyt smileymærke ud i landets butikker
Se de tre stærke prismodtagere ved årets Danish Retail Award
Fastholder mål om 40-50 butikker på dansk grund
Overtager ejerskab af møbelkæde for 1 krone
Seneste afstemninger
(Primært specialhandel) Hvordan er salget gået i første kvartal af 2023?
(Primært arbejdsgiver) Er den nye overenskomst fonuftig?
Hvordan endte julesalget 2022? (Primært specialhandel)
Hvordan endte Black Friday/Black Week salgsmæssigt sammenlignet med 2021? (Primært specialhandel)
Mest læste nyheder
Seneste nyheder
Seneste blogindlæg
Har coronakrisen givet varig opblomstring til bymidterne eller blot kunstigt åndedræt?
”Grøn” markedsføring er blevet et brandvarmt emne
Stop skævvridningen og vis erhvervssind: Udskyd udbetalingen af feriepenge og hjælp flere brancher!
Længere reklamationsret giver ikke mere holdbare produkter
Kære erhvervsminister: her er 5 grunde til at din argumentation om tilladt non-food salg i supermarkeder ikke holder en meter