Miljørigtige varer overgår varer uden miljømærke
Kunderne i dagligvarekæde hiver i stigende grad miljømærkede varer ned fra hylderne, endda så mange, at der nu sælges flere varer med miljømærker end uden.
Miljømærkede varer vs. ikke miljømærkede varer? Når det drejer sig om produkter til personlig pleje, er kunderne i Irma ikke i tvivl. De køber de miljømærkede. Og det betyder, at salget af 'personlig-pleje'-produkter i Irma med svanemærket og Irmas eget tusindfrydmærke nu udgør 56 procent af de samlede salg af den type produkter.
- I en tid, hvor der ellers er meget fokus på discount, er det glædeligt at se, at forbrugerne i stigende grad alligevel er bevidste om miljøet, siger indkøbschef Leif Larsen, Irma i en kommentar til nyheden.
Det seneste år er salget af varer med tusindfryd- og svanemærket nemlig steget med 7 procent, og det er det, der har været med til at slå de ikke miljø-mærkede varer af pinden.
Endnu et mærkesamarbejde
I erkendelsen af at kunderne gerne vil have miljørigtige varer, har Irma og 'tusindfryd-personlig pleje' nu indgået endnu et samarbejde med Astma og Allergiforbundet.
Det betyder, at alle Irmas tusindfryd-produkter nu foruden svanemærket også får Astma og Allergi-mærket.
- Kombinationen af stort kendskab, høj troværdighed og prisniveauet, gør, at svanemærkede produkter kan gå markant frem, mens øvrige produkter går tilbage, udtaler Leif Larsen.
Flere detailnyheder | Gå til forsiden |
Afstemning
Seneste nyheder
Gylden periode ruster tøjbutikker til mere usikre tider
Dagrofa satser videre på ny franchisemodel
Eksklusive varer gav kæmpe omsætning i weekenden
Nye toner fra nethandlen: 2023 bliver et comeback-år
Detailsalget ramte en bemærkelsesværdig bundrekord i december
Coop åbner et nyt kapitel i driften af ny discountkæde
Kæde siger nu fra over for chikane fra kunderne
Stor kæde af genbrugsbutikker slår salgsrekord
Seneste cases og nyheder fra RetailDirect
Seneste afstemninger
Hvordan endte Black Friday/Black Week salgsmæssigt sammenlignet med 2021? (Primært specialhandel)
Hvordan tror du Black Friday salget ender i år sammenlignet med sidste år? (primært specialhandel)
Giver de nye regler for prismarkedsføring mening for detailbranchen?
Bør regeringen udskyde fristen for tilbagebetaling af coronalån endnu engang?
Mest læste nyheder
Seneste nyheder
Gylden periode ruster tøjbutikker til mere usikre tider
Dagrofa satser videre på ny franchisemodel
Eksklusive varer gav kæmpe omsætning i weekenden
Nye toner fra nethandlen: 2023 bliver et comeback-år
Detailsalget ramte en bemærkelsesværdig bundrekord i december
Seneste blogindlæg
Whistleblowerloven i detailbranchen: Har du fået helt styr på din whistleblowerordning?
Detailsektoren går forrest i kampen for mere bæredygtige emballager
3 relevante pandemi learnings for din virksomhed
5 content marketing trends du skal holde øje med i 2022
Tendens viser: Handel fra mobile enheder overgår laptops