Tilmeld detailnyheder     Tip en ven om detailfolk     Cookies     Sitemap     RSS

"Har coronakrisen givet varig opblomstring til bymidterne eller blot kunstigt åndedræt? "

- Dennis Clausager, detailfolk.dk
L�s bloggen her

Meny efter åbningen: Derfor er vi en succes

Foto: Meny



Om Meny:

Meny er Danmarks nye fødevaremarked og er ejet af Dagrofa. Meny-kæden har et koncept med fokus på specialiteter, ferskvarer og faguddannet betjening.

Meny har markedets største varesortiment og byder på fornyelse i dagligvarehandlen herhjemme.

Kæden har 119 butikker i Danmark, heraf 13 særlige gourmet-butikker og beskæftiger godt 5.500 medarbejdere.

Kilde: Meny

Wednesday den 11 November 2015 kl. 06:10 af: Søren Duran Duus

Ifølge Meny er der to årsager til, at dagligvarekæden har medvind her et halvt år efter åbningen.

Fødevaremarkedet Meny åbnede i maj sine første butikker i Danmark.

Her et halvt år efter gør kæden status. En status, som viser, at salget i gennemsnit er vokset med syv procent siden åbningen af 119 butikker.

Det betyder ifølge Meny, at kædens markedsandel er vokset med 0,3 procent, siden det nye fødevarekoncept så dagens lys herhjemme.

- Fremgangen sker i et dansk dagligvaremarked, som ellers fortsat er stagnerende, men hvor forbrugerne i stigende grad efterlyser nytænkning, kvalitet, inspiration og personlig service, fremhæver Jørgen Nielsen, kædedirektør i Meny.

LÆS OGSÅ: Rabat: Meny klar med ’en ny måde at handle på’

To vigtige faktorer

Ifølge Jørgen Nielsen har Meny fået præcis den start, kæden er gået efter.

- Vores succes udspringer af to ting. For det første er vi lykkedes med at skabe et koncept, som kunderne forstår, og som differentierer sig klart fra resten af markedet. Og så har vi formået at eksekvere entydigt i alt fra vores markedsføring og hele vejen ud i butikkerne, hvor både købmænd og 'madarbejdere' er trådt i karakter og lever vores dna ud hver dag over for kunderne, siger Jørgen Nielsen i en kommentar.

Kædedirektøren i Meny fortæller, at siden åbningen i maj har Meny konstant haft et hold servicekonsulenter kørende på landevejen, der dagligt besøger købmænd og butikker. Målet er at sikre, at Meny-konceptet bliver fulgt i alt fra butiksindretning til kundeservice.

LÆS OGSÅ: Meny åbner 119 butikker med torvehals-stemning



Flere detailnyheder Gå til forsiden




Daglig nyhedsmail:



Del artiklen:


Seneste cases og nyheder fra RetailDirect







Seneste jobs



detailfolk.dk | A.P Møllers Allé 9B | DK-2791 Dragør | Tlf.: 32 94 20 27 | CVR: 34735832




Tilmeld nyhedsbrev

Få detailnyheder direkte i din indbakke

Tilmeld dig den gratis daglige nyhedsmail og hold dig opdateret om branchen

Fornavn
 
Efternavn
 
 
 
TILMELD