Sådan vil MENY adskille sig fra konkurrenterne
Dagrofas nye supermarkedskæde skal være flagskib på særligt en type varer, lyder det fra den nye direktør.
Det er ferskvarer som frugt, grønt og kød samt vin, der skal differentiere Dagrofas nye kæde MENY fra konkurrenter som Irma, Føtex Kvickly og Bilka.
Det siger direktør Jørgen Nielsen til FødevareWatch.
Han understreger, at MENY bliver et fødevaremarked uden nonfoodvarer. Derfor vil man også omdøbe sine medarbejder til madarbejdere, og man vil uddanne dem til, at de kan stille sig frem foran kunderne og vise, at de er madelskere, forklarer Jørgen Nielsen til FødevareWatch.
Udover MENY satser Dagrofa også på at bygge MENY Gourmet-butikker på udvalgte steder i Danmark som en form for overbygning på MENY-konceptet. Det kan for eksempel være i områder, hvor forbrugerne har stærke holdninger til fødevarer. Jørgen Nielsen vil dog ikke afsløre, hvor mange gourmet-butikker, der indtil videre er på tegnebrættet.
LÆS OGSÅ: SuperBest skifter navn og lancerer nyt koncept
Læs hele artiklen på FødevareWatchFlere detailnyheder | Gå til forsiden |
Afstemning
Seneste nyheder
Detailhandlen blander sig på liste over de mest værdifulde brands
Medarbejdere i Salling Group får ekstra løn med på sommerferie
Bestseller indfører gratis klimakompensation på pakker
Effektiv marketingstrategi sætter fut under væksten hos netbutik
Uforudsigeligt år ender med at male bundlinjen rød
Coop krydser klinger med kendt producent: Fjerner varer
HK: Ledere giver for lidt hjælp til stressramte
Kæde med kendt erhvervsmand blandt ejerne fortsætter ekspansion
Seneste cases og nyheder fra RetailDirect
Seneste afstemninger
Bør regeringen udskyde fristen for tilbagebetaling af coronalån endnu engang?
Hvad er din forventning til omsætningen i hele 2022 sammenlignet med (de åbne måneder af) 2021?
(Primært fysisk butik) Hvordan endte julesalget efter Black Friday sammenlignet med 2020?
Hvordan endte Black Friday/Black Week salgsmæssigt sammenlignet med 2020?
Mest læste nyheder
Seneste nyheder
Detailhandlen blander sig på liste over de mest værdifulde brands
Medarbejdere i Salling Group får ekstra løn med på sommerferie
Bestseller indfører gratis klimakompensation på pakker
Effektiv marketingstrategi sætter fut under væksten hos netbutik
Uforudsigeligt år ender med at male bundlinjen rød
Seneste blogindlæg
Whistleblowerloven i detailbranchen: Har du fået helt styr på din whistleblowerordning?
Detailsektoren går forrest i kampen for mere bæredygtige emballager
3 relevante pandemi learnings for din virksomhed
5 content marketing trends du skal holde øje med i 2022
Tendens viser: Handel fra mobile enheder overgår laptops