Matas satser på nyt system til omnichannel
En løsning, der skal integrere alle Matas 294 butikker med salg af varer på internettet, er på vej.
Matas-kæden vil nu for alvor ind i kampen om kunderne på nettet. Det sker blandt andet ved at investere i et nyt forretningssystem, der forkuserer på løsninger indenfor omnichannel. Det skriver Matas i en pressemeddelelse.
- Som led i en klar ambition om at kunne interagere smidigt med kunderne på alle handelsplatforme, satser Matas nu på en 360 graders omnichannel-løsning på nettet og i de knap 300 butikker baseret på én forretningslogik. Løsningen fra Bording Data A/S skal samtidig understøtte vækstplanerne i Matas-kæden, skriver Matas i pressemeddelsen.
Alle led skal forbindes
Det er meningen, at alle Matas salgskanaler skal være sat i forbindelse med hinanden. Løsningen kommer derfor til at understøtte salget i butikkerne på både stationære og mobile kasser samt webshoppen Matas.dk. Idéen er, at kunden skal have en så ensartet købsoplevelse, uanset hvilken del af Matas, kunden køber sine produkter i.
- Vi har store forventninger til, at omnichannel-POS løsningen fra Bording Data vil være med til at fuldende den samlede IT-understøttelse til vores omnichannel-strategi, hvor Club Matas er omdrejningspunktet, siger IT-direktør i Matas, Thomas Grane.
Matas-Kæden tæller i dag 294 butikker fordelt over hele Danmark. Matas blev grundlagt i 1949 som en frivillig kæde, men har siden 2013 været et børsnoteret selskab. I 2015 omsatte Matas for 3,45 milliarder kroner.
Flere detailnyheder | Gå til forsiden |
Afstemning
Seneste nyheder
Netbutik køber virksomhed kendt fra DR-program
Kaffebutik bliver til en lille kæde
Danske stormagasiner satser på eksklusivt genbrug
Elev fra Matas løber med førstepladsen ved Fagprøveprisen
Ruller nyt smileymærke ud i landets butikker
Se de tre stærke prismodtagere ved årets Danish Retail Award
Fastholder mål om 40-50 butikker på dansk grund
Overtager ejerskab af møbelkæde for 1 krone
Seneste cases og nyheder fra RetailDirect
Seneste afstemninger
(Primært specialhandel) Hvordan er salget gået i første kvartal af 2023?
(Primært arbejdsgiver) Er den nye overenskomst fonuftig?
Hvordan endte julesalget 2022? (Primært specialhandel)
Hvordan endte Black Friday/Black Week salgsmæssigt sammenlignet med 2021? (Primært specialhandel)
Mest læste nyheder
Seneste nyheder
Seneste blogindlæg
Whistleblowerloven i detailbranchen: Har du fået helt styr på din whistleblowerordning?
Detailsektoren går forrest i kampen for mere bæredygtige emballager
3 relevante pandemi learnings for din virksomhed
5 content marketing trends du skal holde øje med i 2022
Tendens viser: Handel fra mobile enheder overgår laptops