Massiv vækst giver udfordringer for Rains
Millionerne fortsætter med at regne ned over det aarhusianske mærke Rains, som havde svært ved at følge med i 2022.
Aarhusianske Rains, som har gjort moderigtigt regntøj til en indbringende forretning, skulle løbe hurtigt for at holde trit med væksten i 2022.
Omsætningen voksede med 40 procent og landede på 563 millioner kroner.
- Året var præget af et stærkt salgsmomentum og stort pres på kapaciteten gennem hele forsyningskæden og organisationen, skriver ledelsen i årsrapporten.
- Balancen mellem salg og kapacitet udfordrede virksomhedens fundament, men resulterede også i et fornyet fokus på virksomhedens kernestruktur og succesparametre, skriver ledelsen.
Samtidig blev ekspansionsplanerne lagt til side, så Rains i stedet kunne fokusere på den eksisterende del af forretningen.
Rains har en række konceptbutikker i Europa samt butikker i USA, Kina og Australien.
Mens omsætningen gik massivt frem, var udviklingen på bundlinjen mindre iøjenfaldende. Det samlede overskud på 50 millioner kroner er en tand bedre end året før, men mindre end forventet.
RAINS ApS
Tal opført i DKK’000
Nettoomsætning
2022: 563.244
2021: 400.938
2020: 231.228
Resultat af primær drift
2022: 67.780
2021: 54.631
2020: 26.562
Årets resultat
2022: 50.712
2021: 44.736
2020: 20.315
LÆS OGSÅ: Rains forventer at ride videre på solid vækstbølge
Flere detailnyheder | Gå til forsiden |
Relaterede nyheder
Afstemning
Seneste nyheder
Netbutik køber virksomhed kendt fra DR-program
Kaffebutik bliver til en lille kæde
Danske stormagasiner satser på eksklusivt genbrug
Elev fra Matas løber med førstepladsen ved Fagprøveprisen
Ruller nyt smileymærke ud i landets butikker
Se de tre stærke prismodtagere ved årets Danish Retail Award
Fastholder mål om 40-50 butikker på dansk grund
Overtager ejerskab af møbelkæde for 1 krone
Seneste afstemninger
(Primært specialhandel) Hvordan er salget gået i første kvartal af 2023?
(Primært arbejdsgiver) Er den nye overenskomst fonuftig?
Hvordan endte julesalget 2022? (Primært specialhandel)
Hvordan endte Black Friday/Black Week salgsmæssigt sammenlignet med 2021? (Primært specialhandel)
Mest læste nyheder
Seneste nyheder
Seneste blogindlæg
Har coronakrisen givet varig opblomstring til bymidterne eller blot kunstigt åndedræt?
”Grøn” markedsføring er blevet et brandvarmt emne
Stop skævvridningen og vis erhvervssind: Udskyd udbetalingen af feriepenge og hjælp flere brancher!
Længere reklamationsret giver ikke mere holdbare produkter
Kære erhvervsminister: her er 5 grunde til at din argumentation om tilladt non-food salg i supermarkeder ikke holder en meter