Aarhusiansk brand vil åbne butikker i ikoniske storbyer
RAINS
- Stiftet i Aarhus i 2012
- Designer, udvikler, markedsfører og sælger vandtæt overtøj, tasker og tilbehør
- Rains’ produkter sælges i over 30 lande via 2000 forhandlere, herunder 27 af brandets egne konceptbutikker.
Hovedtal for Rains ApS i t. kr.
Primær drift
2020: 41.889.416
2019: 26.562
2018: 26.413
Årets resultat
2020: 30.239.208
2019: 20.315
2018: 20.955
Kilde: Rains ApS, Årsrapport 1. januar - 31. december 2020
Så er pandemi-pausen slut for modebrandet Rains, som genoptager sin offensive plan for ekspansion. Første stik bliver taget i Tyskland.
På grund af pandemiens hærgen måtte det aarhusianske modebrand Rains, som gør sig i regntøj og vandtæt tilbehør, holde pauseknappen inde i et kort øjeblik.
Men nu bliver den offensive strategi, hvor Rains sigter efter at åbne nye butikker i “ikoniske storbyer” over hele verden, endelig genoptaget.
Første flagskibsbutik i rækken åbner på torsdag - den 7. oktober - i Hamborg. Det bliver Rains’ tredje butik i Tyskland og nummer 27 i det samlede regnskab.
Ifølge den adm. direktør i Rains - Jan Stig Andersen - er det en myte, at Generation Z, som er født fra 1997-2010, udelukkende skulle være digitale forbrugere. Derfor giver det mening med flere fysiske butikker.
- Når Rains vokser og får flere loyale kunder, så skal vi møde dem med den rette blanding af fysiske- og digitale købsmuligheder, siger Jan Stig Andersen.
- Vores butikker føjer endnu et lag til oplevelsen af vores brand. Kunderne kan røre, føle og prøve vores produkter på, mens de får kyndig vejledning, siger direktøren.
Tjente penge under pandemien
I den først del af coronakrisen fastholdt Rains en rentabel forretning, viser årsregnskabet for 2020, som blev offentliggjort inden sommerferien.
Det samlede resultat efter skat endte på 30 millioner kroner, hvilket er en forbedring på 10 millioner i forhold til året før.
Salget gik også frem, selvom regnskabsperioden var præget af uforudsigelighed og udsving i aktivitetsniveauet. Men en slutspurt lige inden årsskiftet trækker op, skriver ledelsen i årsrapporten.
- Rains oplevede i 2020 en markant omsætningsfremgang og en stigende efterspørgsel på tværs af salgskanaler og markeder. Væksten kom primært fra de europæiske hovedmarkeder Storbritannien, Tyskland og Frankrig.
LÆS OGSÅ: Holdet bag succesfuldt herretøjsbrand sælger ud for at hamre sømmet i bund
Flere detailnyheder | Gå til forsiden |
Relaterede nyheder
Ejeren af Zara indgår hemmeligt forlig med dansk miniput
Holdet bag succesfuldt herretøjsbrand sælger ud for at hamre sømmet i bund
Succesfuldt brand fra Aarhus holder fast i satsning på fysiske butikker
Standhaftige Rains tjener millioner midt i ekspansion
Afstemning
Seneste nyheder
Ny udvikling i nethandlen: - Det gør ondt i hjertet
Salling Group lover kunderne priskrig
Pessimismen breder sig igen blandt forbrugerne
Faldende efterspørgsel bliver enden for særlig netbutik
Direktør stopper hos kendt tøjmærke
Lars Larsen Group sætter Ilva-direktør fra bestillingen
Måling: Danskerne holder på pengene
Louis Nielsen: Aftaler i shoppingcentre bremser ekspansion
Seneste cases og nyheder fra RetailDirect
Seneste afstemninger
(Primært specialhandel) Hvordan er salget gået i første kvartal af 2023?
(Primært arbejdsgiver) Er den nye overenskomst fonuftig?
Hvordan endte julesalget 2022? (Primært specialhandel)
Hvordan endte Black Friday/Black Week salgsmæssigt sammenlignet med 2021? (Primært specialhandel)
Mest læste nyheder
Seneste nyheder
Seneste blogindlæg
Whistleblowerloven i detailbranchen: Har du fået helt styr på din whistleblowerordning?
Detailsektoren går forrest i kampen for mere bæredygtige emballager
3 relevante pandemi learnings for din virksomhed
5 content marketing trends du skal holde øje med i 2022
Tendens viser: Handel fra mobile enheder overgår laptops