Loyalitetsprogram på vej til mindre detailbutikker
Kundeloyalitet skal ikke længere være forbeholdt de store kæder, der har råd til det. En ny applikation kræver kun en pc, en printer og internet.
Iværksættervirksomheden Rubberboot Company - en udbrydergruppe fra finske Nokia, der oprindeligt var en gummistøvlefabrik - arbejder på højtryk på at få et kundeloyalitetsprogram klar til dem i detailbranchen, der ikke hedder Coop og Matas.
LÆS OGSÅ: SImpel it kan bremse butiksdøden
Det skriver Børsen.
- Vi har udviklet et koncept for et kundeloyalitetsprogram for mindre detailforretninger, som ikke er med i kædesammenslutninger, og som derfor ellers ikke har ressourcer til at etablere loyalitetsprogrammer som f.eks. Coop eller Matas, siger stifter Peter Honoré til Børsen.
LÆS OGSÅ: Sådan vinder du kundernes loyalitet
Eksisterende teknologi, men nye kundeoplysninger
Per Honoré står i spidsen, og han lægger vægt på at bruge hardware og software, der allerede eksisterer. Og bruge det inden for den ramme af elektroniske hjælpemidler, detailbutikkerne allerede er i besiddelse af: En PC, en printer og internet.
En plakat, som kan scannes af kundernes smartphones, er kernen i projektet. Via en applikation kan kunderne vurdere butikken og skriver sig på den måde ind i et netværk med kundeoplysninger.
LÆS OGSÅ: Kundekort skaber ingen loyalitet
(Børsen)
Flere detailnyheder | Gå til forsiden |
Afstemning
Seneste nyheder
Gylden periode ruster tøjbutikker til mere usikre tider
Dagrofa satser videre på ny franchisemodel
Eksklusive varer gav kæmpe omsætning i weekenden
Nye toner fra nethandlen: 2023 bliver et comeback-år
Detailsalget ramte en bemærkelsesværdig bundrekord i december
Coop åbner et nyt kapitel i driften af ny discountkæde
Kæde siger nu fra over for chikane fra kunderne
Stor kæde af genbrugsbutikker slår salgsrekord
Seneste cases og nyheder fra RetailDirect
Seneste afstemninger
Hvordan endte Black Friday/Black Week salgsmæssigt sammenlignet med 2021? (Primært specialhandel)
Hvordan tror du Black Friday salget ender i år sammenlignet med sidste år? (primært specialhandel)
Giver de nye regler for prismarkedsføring mening for detailbranchen?
Bør regeringen udskyde fristen for tilbagebetaling af coronalån endnu engang?
Mest læste nyheder
Seneste nyheder
Gylden periode ruster tøjbutikker til mere usikre tider
Dagrofa satser videre på ny franchisemodel
Eksklusive varer gav kæmpe omsætning i weekenden
Nye toner fra nethandlen: 2023 bliver et comeback-år
Detailsalget ramte en bemærkelsesværdig bundrekord i december
Seneste blogindlæg
Whistleblowerloven i detailbranchen: Har du fået helt styr på din whistleblowerordning?
Detailsektoren går forrest i kampen for mere bæredygtige emballager
3 relevante pandemi learnings for din virksomhed
5 content marketing trends du skal holde øje med i 2022
Tendens viser: Handel fra mobile enheder overgår laptops