Tilmeld detailnyheder     Tip en ven om detailfolk     Cookies     Sitemap     RSS

"Den fysiske butiks største trussel!"

- Michael Friis Møller, Retailrådgiver – Meng & Company
L�s bloggen her

Sådan vinder du kundernes loyalitet

Foto: detailfolk.dk



Monday den 8 October 2012 kl. 11:01 af: Mette Winkler

Matas' adm. direktør Terje List har givet detailfolk.dk opskriften på Club Matas' succes. Se hvorfor 1,2 millioner har meldt sig ind i loyalitetesklubben.

Adm. direktør i Matas,Terje List, oplever, at de kunder, der er medlemmer af Club Matas er loyale - de handler oftere og bruger flere penge, end de ellers ville have gjort. Men en kundeklub kommer ikke sovende til succes. Her kommer Terje Lists opskrift på en succesrig kundeklub.

 1. Gør dig fortjent til kundernes information

- Der skal være "what's in it for me" - hvis ikke der er noget i det, så er folk ikke med, og så bruger de ikke kortet, og så får du ikke informationen, og så lærer du dem ikke at kende.
Men hvis de er glade for dig og loyale og synes det er sjovt og føler, de har noget værdi, så vil de også automatisk aflejre nogle informationer, som du så kan bruge til at lave en endnu mere præcis kommunikation over for den enkelte kunde.

2. Lad et medlemsskab være eksklusivt

- En del af den almindelige loyalitet er, at man kan handle og få nogle point, som man kan bruge i vores pointshop. Derudover ligger der et meget stort batteri af særtilbud, som kun gælder for klubmedlemmerne. Dvs. når vi kører en Club Matas-kampagne, så er det kun hvis du er medlem, du får tilgang til de konkrete tilbud.
Vi kører masser af kæmpe store aktiviteter. Vi har lige gennemført 4500 HPV-vaccinationer i vores butikker, som igen har været et Club Matasarrangement, og vi kører meget store kvindeevents i øjeblikket, som kun er for eksklusivt inviterede.

3. Invester i projektet

- Jeg tror, der skal rigtig rigtig meget knowhow og mange penge og meget initiativ og kreativitet til at få sådan noget her til at fungere. Hvis man bare tror, man kan lave et kaffekort, og så tro, at det får folk til at handle hos en, så tager man fejl.

4. Den bagvedliggende forretning skal være i orden

- Det er klart, man kan ikke gå ud med et loyalitetskort og så samtidig være ukonkurrencedygtig på sin basisforretning. Det holder heller ikke.

5. Læg en strategi for relevant kommunikation

- Du skal have et set-up, og du skal have en meget meget klar strategi for, hvordan du vil kommunikere til dine kunder og sørge for, at der er en meget høj grad af relevans i forhold til de budskaber, du kommunikerer med dem.
Hvis ikke du er relevant, og hvis ikke de føler, at du gør en forskel, så opnår du ikke loyaliteten. Men hvis du er i stand til de ting, så mener jeg bestemt, at du er i stand til at skabe en høj grad af loyalitet. Og det er ikke noget jeg mener, det er faktisk noget, jeg ved. For det kan vi se.

 



Flere detailnyheder Gå til forsiden




Daglig nyhedsmail:



Del artiklen:


Seneste cases og nyheder fra RetailDirect







Seneste jobs



detailfolk.dk | A.P Møllers Allé 9B | DK-2791 Dragør | Tlf.: 32 94 20 27 | CVR: 34735832




Tilmeld nyhedsbrev

Få detailnyheder direkte i din indbakke

Tilmeld dig den gratis daglige nyhedsmail og hold dig opdateret om branchen

Fornavn
 
Efternavn
 
 
 
TILMELD