Kundekort skaber ingen loyalitet
8 ud af 10 danskere har kundekort, men hvis butikkerne tror, at plastikkortene skaber loyalitet, tager de grueligt fejl.
Bureaubiz har spurgt direktør i dialogbureauet Responsive,Tomas Gorrissen, om kundekortene giver kunderne en loyalitetsfølelse over for virksomheden. Svaret er et klart nej.
- Kundekortet i sig selv er irrelevant. Kunderne kan ikke huske, hvilke butikker de har kort til og glemmer dem i øvrigt ofte hjemme. Samtidig er der det paradoks, at det først er i betalingsprocessen, at butikken finder ud af, at en kunde har et kundekort og så er det jo nærmest for sent at yde dem en speciel service, siger han til Bureaubiz.
Han mener, butikkerne bør bruge kortene til at få indsigt i kunderne.
Hos Illum gør man ifølge Nina Ringsted, der er CRM Manager, hvad man kan for at huske kunderne på deres kundekort og de tilhørende rabatter, men om det har en decideret effekt kan hun ikke entydigt konkludere.
(Bureaubiz)
Flere detailnyheder | Gå til forsiden |
Afstemning
Seneste nyheder
Netbutik køber virksomhed kendt fra DR-program
Kaffebutik bliver til en lille kæde
Danske stormagasiner satser på eksklusivt genbrug
Elev fra Matas løber med førstepladsen ved Fagprøveprisen
Ruller nyt smileymærke ud i landets butikker
Se de tre stærke prismodtagere ved årets Danish Retail Award
Fastholder mål om 40-50 butikker på dansk grund
Overtager ejerskab af møbelkæde for 1 krone
Seneste afstemninger
(Primært specialhandel) Hvordan er salget gået i første kvartal af 2023?
(Primært arbejdsgiver) Er den nye overenskomst fonuftig?
Hvordan endte julesalget 2022? (Primært specialhandel)
Hvordan endte Black Friday/Black Week salgsmæssigt sammenlignet med 2021? (Primært specialhandel)
Mest læste nyheder
Seneste nyheder
Seneste blogindlæg
Har coronakrisen givet varig opblomstring til bymidterne eller blot kunstigt åndedræt?
”Grøn” markedsføring er blevet et brandvarmt emne
Stop skævvridningen og vis erhvervssind: Udskyd udbetalingen af feriepenge og hjælp flere brancher!
Længere reklamationsret giver ikke mere holdbare produkter
Kære erhvervsminister: her er 5 grunde til at din argumentation om tilladt non-food salg i supermarkeder ikke holder en meter