Tilmeld detailnyheder     Tip en ven om detailfolk     Cookies     Sitemap     RSS

"Den fysiske butiks største trussel!"

- Michael Friis Møller, Retailrådgiver – Meng & Company
L�s bloggen her

Kundekort skaber ingen loyalitet

Foto: detailfolk.dk



Thursday den 4 October 2012 kl. 11:38

8 ud af 10 danskere har kundekort, men hvis butikkerne tror, at plastikkortene skaber loyalitet, tager de grueligt fejl.

Bureaubiz har spurgt direktør i dialogbureauet Responsive,Tomas Gorrissen, om kundekortene giver kunderne en loyalitetsfølelse over for virksomheden. Svaret er et klart nej.

- Kundekortet i sig selv er irrelevant. Kunderne kan ikke huske, hvilke butikker de har kort til og glemmer dem i øvrigt ofte hjemme. Samtidig er der det paradoks, at det først er i betalingsprocessen, at butikken finder ud af, at en kunde har et kundekort og så er det jo nærmest for sent at yde dem en speciel service, siger han til Bureaubiz.

Han mener, butikkerne bør bruge kortene til at få indsigt i kunderne.

Hos Illum gør man ifølge Nina Ringsted, der er CRM Manager, hvad man kan for at huske kunderne på deres kundekort og de tilhørende rabatter, men om det har en decideret effekt kan hun ikke entydigt konkludere.

(Bureaubiz)



Flere detailnyheder Gå til forsiden




Daglig nyhedsmail:



Del artiklen:


Seneste cases og nyheder fra RetailDirect







Seneste jobs



detailfolk.dk | A.P Møllers Allé 9B | DK-2791 Dragør | Tlf.: 32 94 20 27 | CVR: 34735832




Tilmeld nyhedsbrev

Få detailnyheder direkte i din indbakke

Tilmeld dig den gratis daglige nyhedsmail og hold dig opdateret om branchen

Fornavn
 
Efternavn
 
 
 
TILMELD