Lidl forsøger at gentage sidste års store nummer
Sidste års store succes inden for markedsføring bliver nu genopført i discountkæden Lidl.
Da Lidl sidste år sendte en lille modekollektion ud i butikkerne, fik det mange til at spærre øjnene op en ekstra gang.
Omtalen var naturligvis størst på de sociale medier, hvor sokker og sneakers fra discountkæden fik den helt store tur i manegen.
Sådan en succes er svær at lade stå. Lidl har da også valgt at give det et skud mere, og på torsdag bliver den nye kollektion så lanceret i Danmark. Den består af sneakers, tennisstrømper, en t-shirt og badebukser.
- Vi blev fuldstændig blæst bagover af den modtagelse, vores kollektion fik af danskerne sidste år. Det betyder selvfølgelig også, at vi er ekstremt spændte på lanceringen af den nye kollektion, og om den opnår samme store succes som sidste år, siger Lidls indkøbsdirektør, Rasmus Pape.
Den første kampagnel blev taget så godt imod, at den er nomineret til Årets Rambuk 2022 i kategorierne ’Branded Content’ og ’Content Activation’.
- Set ud fra et marketingsperspektiv forløb kampagnen bedre, end vi havde turde forestille os, siger Rasmus Pape og fortsætter:
- Lidls kollektion blev allemandseje – hypet mode, som man kunne handle i en ganske almindelig dagligvarebutik til en overkommelig pris. Med The Lidl Collection var det kun et spørgsmål om at være ihærdig og hurtig.
Flere detailnyheder | Gå til forsiden |
Afstemning
Seneste nyheder
Netbutik køber virksomhed kendt fra DR-program
Kaffebutik bliver til en lille kæde
Danske stormagasiner satser på eksklusivt genbrug
Elev fra Matas løber med førstepladsen ved Fagprøveprisen
Ruller nyt smileymærke ud i landets butikker
Se de tre stærke prismodtagere ved årets Danish Retail Award
Fastholder mål om 40-50 butikker på dansk grund
Overtager ejerskab af møbelkæde for 1 krone
Seneste cases og nyheder fra RetailDirect
Seneste afstemninger
(Primært specialhandel) Hvordan er salget gået i første kvartal af 2023?
(Primært arbejdsgiver) Er den nye overenskomst fonuftig?
Hvordan endte julesalget 2022? (Primært specialhandel)
Hvordan endte Black Friday/Black Week salgsmæssigt sammenlignet med 2021? (Primært specialhandel)
Mest læste nyheder
Seneste nyheder
Seneste blogindlæg
Whistleblowerloven i detailbranchen: Har du fået helt styr på din whistleblowerordning?
Detailsektoren går forrest i kampen for mere bæredygtige emballager
3 relevante pandemi learnings for din virksomhed
5 content marketing trends du skal holde øje med i 2022
Tendens viser: Handel fra mobile enheder overgår laptops