Tilmeld detailnyheder     Tip en ven om detailfolk     Cookies     Sitemap     RSS

"Den fysiske butiks største trussel!"

- Michael Friis Møller, Retailrådgiver – Meng & Company
L�s bloggen her

Kvickly-tilbud skaber Facebook-furore

Foto: detailfolk.dk



Monday den 26 August 2013 kl. 14:30 af: Freja Thorbech

Kvickly har ændret sine retningslinjer, efter flere kunder på Facebook har kritiseret et tilbud i denne uges tilbudsavis.

Et tilbud i denne uges tilbudsavis fra Kvickly har fået mange danskere op af stolen og til tasterne på Facebook.

Dagligvarekæden har i denne uge en jakke fra firmaet Canadian Goose på tilbud. Det er faldet mange for brystet, fordi virksomheden, der producerer jakkerne, bruger pels fra prærieulve, der fanges i saksefælder. Kvickly har ellers markeret sig på netop dyreetik, da kæden for nyligt valgte at stoppe al salg af æg fra burhøns.

LÆS OGSÅ: Supermarkedskæde stopper salg af buræg

Kvicklys Facebook-væg glødede søndag med indlæg fra skuffede kunder.

Kæden var dog hurtigt ude med en kommentar - også på Facebook. Her lovede man en hurtig reaktion efter et internt møde mandag.

Facebook-debat

Det satte gang i en fornyet debat blandt Facebook-brugerne. Eksempelvis skriver Kvickly-kunde Pia Mørk i en kommentar til opslaget:

- Jeg har indtil videre valgt at handle i Kvickly, fordi her er et godt udvalg af ordentlige, økologiske og bæredygtige produkter! De som søger elendige varer til lave priser, handler ikke alle deres indkøb i Kvickly! Jeg forventer derfor ikke, som kunde - at skal konfronteres med noget så kontroversielt et produkt som Canada Goose!

Andre skriver, at det må være op til folk selv at bestemme, om de vil købe de kontroversielle jakker eller ej.

Ændrer retningslinjer

Mandag kom så den officielle reaktion fra Kvickly-ledelsen. Kæden vil ikke trække jakkerne tilbage, men ændrer sine retningslinjer fremadrettet.

- Fangsten foregår fuldt lovligt og jakkerne sælges fuldt lovlige i Danmark. Derfor har Kvickly ikke haft nogle betænkeligheder ved at sælge jakkerne. Men vi har lyttet til kritikken og har besluttet at indføre en bestemmelse i vores varekrav-specifikationer, så vi ikke fremadrettet kan sælge varer, der er produceret med hår eller pels fra dyr, der er fanget på denne måde, skriver Kvickly blandt andet.

Det ser umiddelbart ud til at falde i god jord hos kunderne. I hvert fald synes 358 godt om reaktionen i skrivende stund blot 3 timer efter, at den blev lagt på Facebook.

LÆS OGSÅ: Lidl efterkommer kunders Facebook-ønske



Flere detailnyheder Gå til forsiden




Daglig nyhedsmail:



Del artiklen:


Seneste cases og nyheder fra RetailDirect







Seneste jobs



detailfolk.dk | A.P Møllers Allé 9B | DK-2791 Dragør | Tlf.: 32 94 20 27 | CVR: 34735832




Tilmeld nyhedsbrev

Få detailnyheder direkte i din indbakke

Tilmeld dig den gratis daglige nyhedsmail og hold dig opdateret om branchen

Fornavn
 
Efternavn
 
 
 
TILMELD