Krisetid får møbelkæde til at splitte havesæt op
Mens mange forbrugere ikke har så meget rum i økonomien til at købe møbler for, har møbelkæde justeret sine salgsmetoder.
Normalt kommer havemøblerne sætvis i møbelkæden My Home, som består af 28 butikker.
Men nu bliver sættene brudt op, så kunderne kan købe en enkelt havestol ad gangen eller blande forskellige stole, som de har lyst.
- Vi begyndte at øjne muligheden sidste år, men det er først i år, vi officielt lancerer muligheden for at sammensætte selv, siger Annette Schriver, ansvarlig for havemøbler hos My Home Møbler
- Det giver større frihed for den enkelte kunde, der selv kan sammensætte møblerne i omkring tyve forskellige kombinationer, og samtidig kan man vælge det, man reelt har brug for, og slippe for at investere i et større sæt end nødvendigt, siger hun.
Muligheden passer godt ind i tiden, hvor økonomien er lidt mere presset, end den plejer at være hos mange danskere, lyder overvejelserne fra My Home.
Ifølge den seneste forbrugerundersøgelse fra VoxMeter er andelen af danskere, der har planer om at bruge flere penge på møbler, faldet med 33 procent det seneste år.
Hos My Home betyder den økonomiske situation, at butikkerne begynder at tiltrække en ny type kunder på grund af kædens fokus på pris.
- Vi slår os ikke op på at være trendsættere, der altid giver kunderne det nyeste nye og smarte til boligen. Vi lytter til vores kunder og køber det ind, de efterspørger. Inden for havemøblerne er det muligheden for at vælge og sammensætte selv, der giver mening for vores kunder lige nu, siger Annette Schriver.
LÆS OGSÅ: Konkursramt møbelkæde har ladt mange kunder i stikken
Flere detailnyheder | Gå til forsiden |
Afstemning
Seneste nyheder
Imerco: Den stærke vækst ramte muren tidligt sidste år
Nyudviklet app hjælper folk afsted til fysiske butikker
Mere end 650 Netto-butikker får ny topchef
Flere butikker lukker som følge af Sportmasters nye strategi
Kendt kok går konkurs med sin pizzakæde
Denne del af landet er hårdest ramt af butikstyverier
Spar lancerer nyt koncept for varegruppe i fremgang
Overskuddet ligger usædvanlig lavt hos landsdækkende kæde
Seneste cases og nyheder fra RetailDirect
Seneste afstemninger
Hvordan endte julesalget 2022? (Primært specialhandel)
Hvordan endte Black Friday/Black Week salgsmæssigt sammenlignet med 2021? (Primært specialhandel)
Hvordan tror du Black Friday salget ender i år sammenlignet med sidste år? (primært specialhandel)
Giver de nye regler for prismarkedsføring mening for detailbranchen?
Mest læste nyheder
Seneste nyheder
Imerco: Den stærke vækst ramte muren tidligt sidste år
Nyudviklet app hjælper folk afsted til fysiske butikker
Mere end 650 Netto-butikker får ny topchef
Flere butikker lukker som følge af Sportmasters nye strategi
Kendt kok går konkurs med sin pizzakæde
Seneste blogindlæg
Whistleblowerloven i detailbranchen: Har du fået helt styr på din whistleblowerordning?
Detailsektoren går forrest i kampen for mere bæredygtige emballager
3 relevante pandemi learnings for din virksomhed
5 content marketing trends du skal holde øje med i 2022
Tendens viser: Handel fra mobile enheder overgår laptops