Konkursramt møbelkæde har ladt mange kunder i stikken
Mange kunder har betalt for møbler, som de aldrig har fået, viser en gennemgang af konkursbo.
Da møbelkæden Living Room gik konkurs for et lille år siden, efterlod det en lang række kunder i en ærgerlig situation, skriver Avisen Danmark.
Selvom de havde betalt for nye møbler, har de nemlig aldrig fået dem.
Efter konkursen meldte 404 kreditorer sig på banen med krav på i alt 18 millioner kroner, viser en gennemgang.
- Det er brandhamrende ærgerligt, at man som kunde går ud og køber møbler og mister så mange penge på noget, man ikke får, siger May Lykke Engsbye til Avisen Danmark. Hun er en af de ramte kunder.
Konkursboets kurator har i en redegørelse brugt beskrivelsen “groft uforsvarlig forretningsførelse”. En sag om konkurskarantæne skal nu for Skifteretten i Odense.
De to stiftere - Jesper Bjørnestad og Michael Krarup - åbnede den første Living Room-butik i foråret 2020, og på kort tid nåede de at rulle konceptet ud ni steder i landet. Det har Detailfolk.dk tidligere berrettet om.
Læs hele artiklen på Avisen Danmark
Flere detailnyheder | Gå til forsiden |
Afstemning
Seneste nyheder
Tomgangen blandt disse butikslokaler stiger kraftigt
Matas styrker international satsning: - For os er det en mærkedag
Coop finder salgsdirektør til de sidste Fakta-butikker
Tager næste skridt med nyt hybridkoncept
Taber millioner trods uventet fremgang i butikkerne
Dagligvarekæde tager nu hul på tocifret millioninvestering
Afviser tilbudskrig som svar på skærpet konkurrence
Stor køkkenkæde lukker op mod 20 butikker
Seneste cases og nyheder fra RetailDirect
Seneste afstemninger
Hvordan endte Black Friday/Black Week salgsmæssigt sammenlignet med 2021? (Primært specialhandel)
Hvordan tror du Black Friday salget ender i år sammenlignet med sidste år? (primært specialhandel)
Giver de nye regler for prismarkedsføring mening for detailbranchen?
Bør regeringen udskyde fristen for tilbagebetaling af coronalån endnu engang?
Mest læste nyheder
Seneste nyheder
Tomgangen blandt disse butikslokaler stiger kraftigt
Matas styrker international satsning: - For os er det en mærkedag
Coop finder salgsdirektør til de sidste Fakta-butikker
Tager næste skridt med nyt hybridkoncept
Taber millioner trods uventet fremgang i butikkerne
Seneste blogindlæg
Whistleblowerloven i detailbranchen: Har du fået helt styr på din whistleblowerordning?
Detailsektoren går forrest i kampen for mere bæredygtige emballager
3 relevante pandemi learnings for din virksomhed
5 content marketing trends du skal holde øje med i 2022
Tendens viser: Handel fra mobile enheder overgår laptops