Jysk henter assistance fra Google i digital transformation
Gennem et “direkte partnerskab” med Google vil Jysk sætte ekstra fart på den digitale transformation.
Evnen til at arbejde digitalt og bruge data på en meningsfuld måde i markedsføringen er fuldstændig afgørende for nutidens virksomheder.
Gennem de seneste år har Jysk arbejdet på en digital transformation af forretningen, og nu kan boligkæden så præsentere et “direkte partnerskab” med Google, som det bliver fremlagt i en pressemeddelelse.
Jysk har valgt at bruge analyseværktøjet Google Marketing Platform, der kan skabe et detaljeret overblik over forbrugeradfærd, og har samtidig indgået en aftale med Google, der sikrer fuldt ejerskab til alle data.
- Det digitale landskab står over for nogle store udfordringer i den kommende tid med blandt andet udfasningen af tredjeparts-cookies og stigende forventninger fra forbrugerne omkring behandling og aktivering af data, siger Hanne Bang Vorre. Hun er ansvarlig for nethandel og omnichannel hos Jysk.
- Overordnet set forventer vi en øget kompleksitet i medieindkøbet i takt med digitaliseringen – og der mener vi, at Jysk står stærkt i et direkte samarbejde med Google, siger hun og fortsætter:
- Vi øger igen i år vores investering digitalt, og i takt med at vi øger vores budgetter, får vi også mere data. Derfor har det været vigtigt for os at tage aktivt stilling til en datastrategi, hvor det centrale er, at Jysk har ejerskab.
En talsperson fra Google - Birgitte Jöhncke, der er Head of Platforms - udtrykker glæde over aftalen med Jysk.
- Gennem dette partnerskab vil Jysk være i stand til at til at skabe bedre og mere holistiske kundeoplevelser i takt med at de får større indsigt i deres tilstedeværelse, både online og offline, siger hun.
LÆS OGSÅ: Jysk ser fremad efter kaotisk landgang på historisk svært marked
Flere detailnyheder | Gå til forsiden |
Relaterede nyheder
Afstemning
Læs artiklen her
Seneste nyheder
Milliardær på opkøb skaber god stemning i velkørende koncern
Erfaren detailprofil får ledende stilling i Coops lavpriskæder
Tålmodigt brødrepar åbner første butik på pengestærkt marked
Direktør advarer: Varer ligger og mister værdi i lukkede butikker
Rigmænd må til lommerne for at beskytte stor spisekæde
Udskældt netbutik går i tvangsopløsning
Jysk skifter navnet på de sidste 1.000 butikker
Dansk Erhverv: Sådan kunne en plan for genåbning se ud
Seneste afstemninger
Er det en fornuftig beslutning at lukke specialhandlen ned grundet smittespredning?
(Kun primært fysisk butik afstemning) Hvordan endte den samlede Black Friday omsætning i år sammenlignet med 2019?
(Kun primært fysisk butik afstemning) Hvordan forventer du Black Friday omsætningen bliver i år sammenlignet med 2019?
Bør butikkerne gennemføre Black Friday i 2020?
Mest læste nyheder
Erfaren detailprofil får ledende stilling i Coops lavpriskæder
Salling Group kommer med en appel til alle medarbejdere
Milliardær på opkøb skaber god stemning i velkørende koncern
Direktør advarer: Varer ligger og mister værdi i lukkede butikker
Seneste nyheder
Milliardær på opkøb skaber god stemning i velkørende koncern
Erfaren detailprofil får ledende stilling i Coops lavpriskæder
Tålmodigt brødrepar åbner første butik på pengestærkt marked
Direktør advarer: Varer ligger og mister værdi i lukkede butikker
Rigmænd må til lommerne for at beskytte stor spisekæde
Seneste blogindlæg
Den fysiske butiks største trussel!
6 tips til at gøre din webshop mere brugervenlig
Tobakslov skal være effektiv – men med en højere grad af metodefrihed til detailhandlen
Absurd ”Postmand Per-afgift" fra regeringen vil skade konkurrenceevnen og danske netbutikker
Amazons lancering i Sverige skærper nødvendigheden af fair og lige konkurrencevilkår