Tilmeld detailnyheder     Tip en ven om detailfolk     Cookies     Sitemap     RSS

"Har du prøvet social selling i din butik eller som digital strategi?"

- Peter Skjold Mogensen, Lektor - Cph Business
L�s bloggen her

Matas jubler over 'stjernegodt' julekvartal

Foto: Matas



MATAS A/S

Fakta for årets tredje kvartal, 1. oktober – 31. december 2019

- Black Friday 2020 blev som ventet den største salgsdag i Matas nogensinde.

- Den samlede omsætning for hele koncernen (inklusiv Firtal og Nilens Jord) gik 7,4 procent frem til 1,2 milliarder kroner.

- Antallet af transaktioner i Matas steg 2,2% (6,1 mio.) i forhold til samme periode sidste år og transaktionsstørrelsen steg 2,0%

- Samlet for de første 9 måneder af 2019/20 var omsætningen 2.871 mio. mod 2.714 mio. i den tilsvarende periode sidste år. Det svarer til en vækst på 5,8%

Kilde: Matas A/S

Wednesday den 8 January 2020 kl. 10:05 af: Kristian Holgersen

Topchefen for Matas kalder julekvartalet for “stjernegodt” og kan nu opjustere forventningerne til hele året en smule.

Matas kan se tilbage på et indbringende julekvartal, hvor den samlede omsætning for hele koncernen gik 7,4 procent frem til 1,2 milliarder kroner.

Det underliggende salg (like for like) stiger 4,7 procent, fremgår det af en pressemeddelelse.

- Julekvartalet var stjernegodt, lyder den klare melding fra Gregers Wedell-Wedellsborg. Han er topchef i Matas.

- Samspillet mellem nettet og de fysiske butikker lykkedes perfekt, og Matas havde samlet set flere kunder, der handlede for mere - og vi fik dermed en historisk høj omsætning, den højeste organiske vækst i 24 kvartaler og endnu en online vækstrekord, siger han.

Udviklingen får Matas til at skærpe forventningerne til hele året en smule. Den samlede omsætningsvækst skulle nu gerne ramme 5 procent (før 3,5-5,5 procent), mens den underliggende omsætningsvækst ventes at blive 1,5 procent (før 0,5-1,5).

Nettet gavner butikkerne

Den digitale del af forretningen fortsatte desuden med at gå frem.

Omsætningen på matas.dk nåede en rekordhøj vækst på 83,9 procent, og tæller man datterselskabet Firtal med, så blev 16 procent af koncernens salg gennemført online. I samme kvartal året var det 8,5 procent.

- Vores mål er at være kundernes førstevalg både på nettet og i butikkerne, siger Gregers Wedell-Wedellsborg

- Onlinesalget er generelt mindre lønsomt end salget fra de fysiske butikker, men nøglen ligger i samspillet. Alene i julekvartalet skabte matas.dk mere end 250.000 besøgende til butikkerne, fortsætter han.

LÆS OGSÅ: Matas satser på ny løsning i maskinrummet



Flere detailnyheder Gå til forsiden




Daglig nyhedsmail:



Del artiklen:


Seneste cases og nyheder fra RetailDirect







Seneste jobs



detailfolk.dk | A.P Møllers Allé 9B | DK-2791 Dragør | Tlf.: 32 94 20 27 | CVR: 34735832




Tilmeld nyhedsbrev

Få detailnyheder direkte i din indbakke

Tilmeld dig den gratis daglige nyhedsmail og hold dig opdateret om branchen

Fornavn
 
Efternavn
 
 
 
TILMELD