Tilmeld detailnyheder     Tip en ven om detailfolk     Cookies     Sitemap     RSS

"Har du prøvet social selling i din butik eller som digital strategi?"

- Peter Skjold Mogensen, Lektor - Cph Business
L�s bloggen her

Matas: Kvinderne har juleplaner for Black Friday

Foto: Matas



Thursday den 21 November 2019 kl. 00:50 af: Kristian Holgersen

En rundspørge blandt kvinderne i Club Matas viser stor interesse for den kommende Black Friday. Flertallet forventer at bruge penge.

Næsten to ud af tre kvinder svarer i en stor undersøgelse fra Matas, at de forventer at købe et eller flere produkter til Black Friday.

Undersøgelsen er gennemført i november blandt 2200 danske kvinder via kundeklubben Club Matas, der har 1,4 millioner medlemmer - 90 procent af dem er kvinder. Det skriver Matas i en pressemeddelelse.

Hvor mange udsalg ofte er kendetegnet ved impulskøb, så tyder Matas' undersøgelse på, at det forholder sig anderledes med Black Friday.

Kun 7 procent af dem som planlægger at shoppe på Black Friday, kategoriserer det som impulskøb. 19 procent siger det er klassisk tilbudsjagt, 17 procent siger det er selvforkælelse, mens mere end 56 procent svarer at købene er til julegaver.

- Særligt Black Friday bliver af vores kunder set som en rigtigt god mulighed for at planlægge en del af julegaverne, siger Brian Andersen. Han er direktør for e-commerce i Matas-koncernen

- Vi kan også se, at mange af de varer, vi sælger, er varer i den dyrere ende, der normalt er højt på gavelisterne omkring juletid, fortsætter han.

LÆS OGSÅ: Prognose tegner et rødglødende billede af Black Friday



Flere detailnyheder Gå til forsiden




Daglig nyhedsmail:



Del artiklen:


Seneste cases og nyheder fra RetailDirect







Seneste jobs



detailfolk.dk | A.P Møllers Allé 9B | DK-2791 Dragør | Tlf.: 32 94 20 27 | CVR: 34735832




Tilmeld nyhedsbrev

Få detailnyheder direkte i din indbakke

Tilmeld dig den gratis daglige nyhedsmail og hold dig opdateret om branchen

Fornavn
 
Efternavn
 
 
 
TILMELD