Irma vil kapre øko-kunder fra discountkæder
Med en ny serie af økologiske basisvarer vil Irma forsøge at få kunderne til at droppe de supplerende indkøb hos discountkæderne.
Fremover behøver Irmas kunder kun at tage et enkelt sted hen, når der skal handles økologisk - og det er i den lokale Irma.
Det er ambitionen for Coop-kæden, der derfor lancerer en ny serie af økologiske basisvarer til priser, der er 10-20 procent lavere end hidtil.
- Vi har Danmarks mest loyale økologi-forbrugere. Men vi må også erkende, at de supplerer deres indkøb i Irma med indkøb af basisvarer i discountkæderne. Vi gør det lettere for kunderne, så de kun behøver at gå et sted for at købe økologi, ved at komme med mange nye varer, der prismæssigt er på samme niveau som i discountbutikkerne, siger kædedirektør i Irma, Jesper Uggerhøj, i en udtalelse.
En del af samlet øko-satsning
Den nye serie 'Irmas Øko Hverdag' vil i første omgang omfatte 30 varer som eksempelvis havregryn, mælk og hakket kød.
I løbet af de næste år vil vareantallet i den nye serie blive fordoblet, så det ikke vil kunne betale sig for kunderne at splitte deres økologi-indkøb mellem Irma og discountbutikkerne.
Irmas Øko Hverdag er en del af den samlede økologi-satsning, der blev indledt 1. januar i år. Irmas ambition med satsningen er at fordoble økologisalget i løbet af de næste ti år, så det kommer til at udgøre 50 procent af kædens omsætning inden for fødevarer.
- Vejen til at øge vores allerede høje andel er først og fremmest at få flere økologiske varer i butikkerne. Alene i år kommer der 250 nye, og det bliver altså i alle dele af prisspektret, siger Jesper Uggerhøj.
Den nye serie lanceres med en omfattende kampagne i alle Irma-butikker, med et sponsorat af TV2-programmet ”Størst” og med markedsføring i såvel trykte som digitale medier.
Flere detailnyheder | Gå til forsiden |
Afstemning
Seneste nyheder
Detailhandlen blander sig på liste over de mest værdifulde brands
Medarbejdere i Salling Group får ekstra løn med på sommerferie
Bestseller indfører gratis klimakompensation på pakker
Effektiv marketingstrategi sætter fut under væksten hos netbutik
Uforudsigeligt år ender med at male bundlinjen rød
Coop krydser klinger med kendt producent: Fjerner varer
HK: Ledere giver for lidt hjælp til stressramte
Kæde med kendt erhvervsmand blandt ejerne fortsætter ekspansion
Seneste cases og nyheder fra RetailDirect
Seneste afstemninger
Bør regeringen udskyde fristen for tilbagebetaling af coronalån endnu engang?
Hvad er din forventning til omsætningen i hele 2022 sammenlignet med (de åbne måneder af) 2021?
(Primært fysisk butik) Hvordan endte julesalget efter Black Friday sammenlignet med 2020?
Hvordan endte Black Friday/Black Week salgsmæssigt sammenlignet med 2020?
Mest læste nyheder
Seneste nyheder
Detailhandlen blander sig på liste over de mest værdifulde brands
Medarbejdere i Salling Group får ekstra løn med på sommerferie
Bestseller indfører gratis klimakompensation på pakker
Effektiv marketingstrategi sætter fut under væksten hos netbutik
Uforudsigeligt år ender med at male bundlinjen rød
Seneste blogindlæg
Whistleblowerloven i detailbranchen: Har du fået helt styr på din whistleblowerordning?
Detailsektoren går forrest i kampen for mere bæredygtige emballager
3 relevante pandemi learnings for din virksomhed
5 content marketing trends du skal holde øje med i 2022
Tendens viser: Handel fra mobile enheder overgår laptops