Irma slår ind på ny strategi: Det kan blive dyrt
Det kan blive en bekostelig affære i en periode, når Irma går over til en målrettet plante-strategi, lyder direktørens vurdering.
En ny strategi skal give dagligvarekæden Irma en grønnere profil. Det skriver Berlingske.
Målet er sælge tre gange så mange plantebaserede varer som konkurrenterne i 2022, mens kødet kommer til at få lidt mindre plads i kølediskene.
Ifølge den administrerende direktør i Irma - Søren Steffensen - er strategien ikke nødvendigvis skræddersyet til at give et økonomisk rygstød lige med det første. Men han kan godt vente.
- Det kræver noget mod at gøre det her, men nogle skal jo starte. Vi vil gerne være innovative, og så kan det godt være, at det på den korte og mellemlange bane vil få nogle omkostninger. Over tid tror vi dog på, at kunderne vil synes, det er den rigtige beslutning, siger Søren Steffensen til Berlingske.
Irma har godt 80 butikker på Sjælland, hvoraf de fleste ligger i eller lige omkring hovedstadsområdet.
I det seneste årsregnskab fra Coop var Irma den eneste dagligvarekæde, som havde røde tal på bundlinjen. Det skyldtes blandt andet en række lukninger og moderniseringsprojekter, lød det fra den daværende Coop-topchef, Peter Høgsted, i en kommentar til Børsen.
LÆS OGSÅ: Irma vil opfylde stigende efterspørgsel fra københavnerne
Læs hele artiklen på BerlingskeFlere detailnyheder | Gå til forsiden |
Relaterede nyheder
Afstemning
Seneste nyheder
Imerco: Den stærke vækst ramte muren tidligt sidste år
Nyudviklet app hjælper folk afsted til fysiske butikker
Mere end 650 Netto-butikker får ny topchef
Flere butikker lukker som følge af Sportmasters nye strategi
Kendt kok går konkurs med sin pizzakæde
Denne del af landet er hårdest ramt af butikstyverier
Spar lancerer nyt koncept for varegruppe i fremgang
Overskuddet ligger usædvanlig lavt hos landsdækkende kæde
Seneste cases og nyheder fra RetailDirect
Seneste afstemninger
Hvordan endte julesalget 2022? (Primært specialhandel)
Hvordan endte Black Friday/Black Week salgsmæssigt sammenlignet med 2021? (Primært specialhandel)
Hvordan tror du Black Friday salget ender i år sammenlignet med sidste år? (primært specialhandel)
Giver de nye regler for prismarkedsføring mening for detailbranchen?
Mest læste nyheder
Seneste nyheder
Imerco: Den stærke vækst ramte muren tidligt sidste år
Nyudviklet app hjælper folk afsted til fysiske butikker
Mere end 650 Netto-butikker får ny topchef
Flere butikker lukker som følge af Sportmasters nye strategi
Kendt kok går konkurs med sin pizzakæde
Seneste blogindlæg
Whistleblowerloven i detailbranchen: Har du fået helt styr på din whistleblowerordning?
Detailsektoren går forrest i kampen for mere bæredygtige emballager
3 relevante pandemi learnings for din virksomhed
5 content marketing trends du skal holde øje med i 2022
Tendens viser: Handel fra mobile enheder overgår laptops