Tilmeld detailnyheder     Tip en ven om detailfolk     Cookies     Sitemap     RSS

"Den fysiske butiks største trussel!"

- Michael Friis Møller, Retailrådgiver – Meng & Company
L�s bloggen her

Irma: 10 markante ændringer i forhold til sidste år

Foto: detailfolk.dk



Friday den 18 December 2015 kl. 09:39 af: Søren Duran Duus

Ifølge Irmas kædedirektør bliver årets forbrugertendens bekræftet her i december – se fremadstormende varer.

I forbindelse med at 2015 er ved at rinde ud ser Irmas kædedirektør, Jesper Uggerhøj, tilbage på året, samtidig med at han kigger i krystalkuglen for 2016:

- Vi har set tendenser gennem hele 2015 mod, at danskerne gerne vil bruge lidt ekstra på bedre kvalitet. Men det er ikke på noget tidspunkt slået så klart igennem, som vi ser her i december.

- Det giver os grund til at tro, at det er en tendens, der vil fortsætte i 2016, siger Irmas kædedirektør.

I en meddelelse skriver Jesper Uggerhøj, at ’danskerne hæver kvaliteten af mad og drikke til jul i år’, og at julen i år ’vil blive præget af bedre smag, mere dyrevelfærd og flere økologiske kvalitetsvarer'.

LÆS OGSÅ: Rapport: De vigtigste forbrugertrends i detailhandlen

Jesper Uggerhøj henviser til nedenstående opgørelse over salget indtil denne uge, som Irma har lavet.
 
10 markante ændringer i forhold til sidste år:
 
1. Salget af økologisk marcipan/nougat er steget med 109 procent

2. Salget af julekaffe i hele bønner er vokset med 18 procent

3. Salget af økologisk ribbensteg er vokset med 479 procent

4. Salget af Frilands svinekam er vokset med 74 procent

5. Salget af snaps er steget med 13 procent, og det er især de lidt dyrere varianter som Julesnapsen og Linie Aquavit, der stiger

6. Salget af bedre champagne er vokset med 13 procent

7. Salget af Frilandsænder, frosne, er vokset på bekostning af konventionelle ænder med 11 procent

8. Salget af frosne andebryster er faldet, men til gengæld er salget af friske andebryster steget med 90 procent

9. Salget af hele friske ænder, hvor der tages mere hensyn til dyrevelfærd, er steget med 15 procent

10. Salget af Amarena-kirsebær er steget med 55 procent, så kunderne køber i langt højere grad de bedre – og dyrere – luksuskirsebær til risalamande

LÆS OGSÅ: Butiksindretning: Disse tendenser skal du holde øje med



Flere detailnyheder Gå til forsiden




Daglig nyhedsmail:



Del artiklen:


Seneste cases og nyheder fra RetailDirect







Seneste jobs



detailfolk.dk | A.P Møllers Allé 9B | DK-2791 Dragør | Tlf.: 32 94 20 27 | CVR: 34735832




Tilmeld nyhedsbrev

Få detailnyheder direkte i din indbakke

Tilmeld dig den gratis daglige nyhedsmail og hold dig opdateret om branchen

Fornavn
 
Efternavn
 
 
 
TILMELD