Interessen for sort amokudsalg stiger
Det årlige Black Friday-udsalg vinder særligt meget indpas hos forbrugerne i denne del af landet.
For ikke særlig mange år siden var Black Friday et ukendt fænomen i Danmark. Men sådan forholder det sig ikke længere. De danske forbrugere tager i stigende grad den amerikanske tradition til sig, viser en analyse fra spareportalen CupoNation.
Analysen tager udgangspunkt i danskernes søgevaner på Google. Her fremgår det tydeligt, at interessen for Black Friday stort set var ikke-eksisterende i 2010, mens kurven nu stiger betragteligt. Udviklingen bliver sammenlignet med interessen for en anden amerikansk tradition - Halloween.
- De sidste par år har man set mange af de store spillere som Bilka.dk og Elgiganten.dk for alvor tage konceptet til sig, og lave målrettede kampagner mange måneder før dagen, for at gøre forbrugerne opmærksomme herpå, siger Mads Bukholt, managin director for CupoNation, i en pressemeddelelse.
Størst interesse i København
På landsplan er interessen størst i Københavnsområdet, mens jyderne tilsyneladende er mere forbeholdnne, viser analysen. Fordelt på regioner ser interessen således ud:
1. Region Hovedstaden (100 points)
2. Region Sjælland (83 points)
3. Region Nordjylland (79 points)
4. Region Syddanmark (76 points)
5. Region Midtjylland (69 points)
Black Friday ligger altid på dagen efter Thanksgiving, hvilket i år er den 25 november. Traditionen stammer oprindeligt fra USA, og handler i al sin enkelthed om, at butikkerne på sælger en masse varer til markant nedsatte priser for at få sorte tal på bundlinjen - deraf også navnet.
LÆS OGSÅ: Black Friday styrker november men ikke julesalg
Flere detailnyheder | Gå til forsiden |
Afstemning
Seneste nyheder
Detailhandlen blander sig på liste over de mest værdifulde brands
Medarbejdere i Salling Group får ekstra løn med på sommerferie
Bestseller indfører gratis klimakompensation på pakker
Effektiv marketingstrategi sætter fut under væksten hos netbutik
Uforudsigeligt år ender med at male bundlinjen rød
Coop krydser klinger med kendt producent: Fjerner varer
HK: Ledere giver for lidt hjælp til stressramte
Kæde med kendt erhvervsmand blandt ejerne fortsætter ekspansion
Seneste cases og nyheder fra RetailDirect
Seneste afstemninger
Bør regeringen udskyde fristen for tilbagebetaling af coronalån endnu engang?
Hvad er din forventning til omsætningen i hele 2022 sammenlignet med (de åbne måneder af) 2021?
(Primært fysisk butik) Hvordan endte julesalget efter Black Friday sammenlignet med 2020?
Hvordan endte Black Friday/Black Week salgsmæssigt sammenlignet med 2020?
Mest læste nyheder
Seneste nyheder
Detailhandlen blander sig på liste over de mest værdifulde brands
Medarbejdere i Salling Group får ekstra løn med på sommerferie
Bestseller indfører gratis klimakompensation på pakker
Effektiv marketingstrategi sætter fut under væksten hos netbutik
Uforudsigeligt år ender med at male bundlinjen rød
Seneste blogindlæg
Whistleblowerloven i detailbranchen: Har du fået helt styr på din whistleblowerordning?
Detailsektoren går forrest i kampen for mere bæredygtige emballager
3 relevante pandemi learnings for din virksomhed
5 content marketing trends du skal holde øje med i 2022
Tendens viser: Handel fra mobile enheder overgår laptops