Tilmeld detailnyheder     Tip en ven om detailfolk     Cookies     Sitemap     RSS

"Har du prøvet social selling i din butik eller som digital strategi?"

- Peter Skjold Mogensen, Lektor - Cph Business
L�s bloggen her

Imerco i modvind på Facebook: Vase udløste klagestorm

Imerco forsøgte at aflive et rygte om, at kæden kun havde ti jubilæumsvaser til salg ved at ligge et billede af en palle med de mange vaser på sin Facebook-side.
Foto: Facebook



Tuesday den 26 August 2014 kl. 14:22

En One Direction-koncert for vase-fans. Sådan beskriver Imerco selv situationen, da 16.000 danskere lagde kædens webshop ned i jagten på en vase.

Der var nok ingen hos Imerco, der havde forestillet sig, at salget af en særlig jubilæumsvase fra keramikfirmaet Kähler skulle skabe ramaskrig på Facebook.

Kædens webshop kunne slet ikke følge med de vasehungrende danskere, som alle ville have fingre i en hvid vase med kobberfarvede striber, som kun bliver lavet i et begrænset antal i forbindelse med Kählers 175 års jubilæum.

Vasen blev sat til salg mandag kl. 10, men da 16.000 forsøgte at købe et eksemplar på samme tid, gik det helt galt. Det fik flere kunder til tasterne på Facebook i raseri. Imerco blev både truet med retskrav fra advokater og Forbrugerklagenævnet, mens mange luftede deres utilfredshed med kæden generelt.

- I har mistet mange kunder fremadrettet på denne konto.. jeg vil ikke støtte jer mere. virkelig dårlig stil. Vi har ikke set en eneste på siden der har sagt de har fået en vase, skriver en kunde blandt andet.

Isenkrambranchens svar på en One Direction-koncert

Hos Imerco forsøgte man løbende at kommunikere med de mange utålmodige vase-fans. På sin Facebook-side lagde isenkramkæden således flere opdateringer ud i løbet af dagen. Kæden forsøgte også at mane et rygte til jorden om, at der kun var 10 vaser til salg ved at ligge et billede op af en palle med de 375, man i virkeligheden havde til salg i webshoppen. Men lige meget hjalp det.

Hos Imerco siger marketings- og kommunikationschef Lotte W. Præstgaard til tv2.dk, at man slet ikke havde regnet med så stor en efterspørgsel. Hun kalder salget af vasen for "isenkrambranchens svar på en One Direction-koncert".

#Vasegate

I løbet af både mandag og tirsdag er flere også begyndt at more sig på bekostning af de vasehungrende danskere. På Twitter bliver hashtagget #vasegate flittigt brugt, mens andre ligger gode forslag til de uheldige, der ikke fik fingre i en vase, på Imercos Facebook-side.

Blandt andet har en Facebook-bruger lagt et billede op med en Kähler-vase med en anden farve striber og sat et plus imellem den, en rulle malertape og en kobberspray. En anden har sat Kähler-vasen ind i et billede fra en Indiana Jones film, hvor Harrison Ford i rollen som Indiana Jones rækker ud efter Den Hellige Gral. I dette tilfælde symboliseret af den populære vase.

Nogle forbarmer sig også de Imerco-ansatte og sender dem en kærlig tanke med på vejen.

- Jeg har ingen intention om at købe jeres Vase, men at jeres hjemmeside er overbelastet er ikke jeres skyld! I er stadig en herlig butik og kommer selvfølgelig stadig i jeres butik. Håber alle jeres medarbejder har en fantastisk dag og ikke tager alle de negative kommentar til sig da folk bare skal brokke sig nu om dage, skriver en på Facebook, mens en anden opfordrer til, at samtlige ansatte får chokolade.

Med til historien hører også, at mange af de heldige, der fik fingre i en vase, nu sælger den for op til fire gange prisen på den Blå Avis.

LÆS OGSÅ: Joe & The Juice i modvind på Facebook



Flere detailnyheder Gå til forsiden




Daglig nyhedsmail:



Del artiklen:


Seneste cases og nyheder fra RetailDirect







Seneste jobs



detailfolk.dk | A.P Møllers Allé 9B | DK-2791 Dragør | Tlf.: 32 94 20 27 | CVR: 34735832




Tilmeld nyhedsbrev

Få detailnyheder direkte i din indbakke

Tilmeld dig den gratis daglige nyhedsmail og hold dig opdateret om branchen

Fornavn
 
Efternavn
 
 
 
TILMELD